نادرترین عمل جراحی عروق با موفقیت در بیمارستان نمازی شیراز 
نادرترین عمل جراحی عروق با موفقیت در بیمارستان نمازی شیراز 

به گزارش پگاه خبر؛حامد قدوسی جوهری،فوق تخصص جراحی عروق در شیراز،با بیان اینکه آسیب دیدگی آئورت ، بزرگترین شریان حیاتی بدن ،سرخ رگ متصل به قلب دومین علت مرگ در تصادف ها و سقوط از ارتفاع است گفت: با انجام عمل پیچیده در بیمارستان نمازی شیراز فرد مصدومی که بر اثر تصادف دچار پارگی آئورت شده بود از […]

به گزارش پگاه خبر؛حامد قدوسی جوهری،فوق تخصص جراحی عروق در شیراز،با بیان اینکه آسیب دیدگی آئورت ، بزرگترین شریان حیاتی بدن ،سرخ رگ متصل به قلب دومین علت مرگ در تصادف ها و سقوط از ارتفاع است گفت: با انجام عمل پیچیده در بیمارستان نمازی شیراز فرد مصدومی که بر اثر تصادف دچار پارگی آئورت شده بود از مرگ نجات یافت .
دکتر قدوسی افزود: بیشتر این بیماران دچار آسیب های شدید همراه بوده و وضعیت ناپایدار دارند یا در صحنه حادثه فوت می کنند و شانسی برای ادامه حیات نخواهند داشت.
وی گفت: تشخیص و اقدام درمانی به موقع تنها راه نجات بیمار از این وضعیت خطرناک و نادر است.
دکتر قدوسی افزود: در حال حاضر دو روش درمانی بسته یا داخل عروقی و روش جراحی باز برای این بیماران وجود دارد که هر کدام از این روش ها بر اساس شرایط خاص هر بیمار می بایست در زمان مناسب انجام شود.
این فوق تخصص جراحی عروق گفت: تجربه و امکانات لازم برای هر دو روش در بخش جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز فراهم است.
دکتر قدوسی افزود: عمل جراحی نادر ترمیم سرخرگ آئورت برای خانم ۴۲ ساله ای که به دلیل تصادف دچار شکستگی بازوی راست، شکستگی لگن، شکستگی متعدد دنده ها و پارگی و کوفتگی ریه و البته پارگی و قطع کامل آئورت توراسیک یا همان سرخرگ اصلی بدن در قفسه سینه شده بودند، انجام شد.
وی افزود: ترمیم آئورت در قفسه سینه و با کمک پمپ قلبی-ریوی قرار گرفتند که بعد از ۴ ساعت عمل سخت و پیچیده سلامتی خود را دوباره به دست آوردند.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

نادرترین عمل جراحی عروق