ایستگاه برق جائینک شهرستان تنگستان استان بوشهر به بهره برداری رسید
ایستگاه برق جائینک شهرستان تنگستان استان بوشهر به بهره برداری رسید

طی مراسمی با حضور احمد محمدی زاده استاندار بوشهر ، یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ، غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی و برخی مسوولان محلی و استانی ایستگاه برق جائینک شهرستان تنگستان در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر در آیین بهره برداری از این طرح با گرامیداشت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت : عملیات اجرایی ایستگاه برق جائینک شهرستان تنگستان از چندین ماه پیش آغاز گردید ، ولی بدلایلی متوقف ماند ، در ماههای اخیر با شدت و جدیت بیشتری اجرای این طرح دنبال شد ، ۶۰ میلیارد تومان برای احداث ایستگاه جائینک هزینه شده است ، خط ارتباطی ایستگاه هم ۱۵ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.
مهندس حقیقی با تقدیر از حمایت های استاندار بوشهر برای اجرای طرح های تامین و انتقال برق در این استان افزود: ۱۲۵ میلیارد تومان در دهه فجر امسال برای به سرانجام رسیدن طرح های تامین و انتقال برق در استان بوشهر توسط برق منطقه ای هزینه شده است ، در حوزه توزیع برق بوشهر هم فعالیت چشمگیری انجام شده است.
وی با بیان اینکه خوراک اولیه توزیع برق در استان بوشهر از طریق خطوط انتقال تامین و تحویل شرکت توزیع می شود گفت: شرکت توزیع متولی امر برق رسانی به مشترکان است ، با احداث این ایستگاه و توسعه ایستگاه کنگان و صرف ۱۵ میلیارد تومان در حوزه دیسپاچینگ بوشهر ، رویت پذیری ایستگاهها افزایش یافته و زمینه رصد بهتر شبکه تامین و انتقال برق در استان بوشهر فراهم شده است.

حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ادامه داد: خدمات مناسبی که از قبل انجام شده و اکنون هم توسعه یافته است از جمله قابلیت بهتر رویت پذیری شبکه و ثبات و پایداری آن با اجرای طرح های دهه فجر امسال به شرایط بهتری رسیده است.

وی برخی از دستاوردهای تامین و انتقال برق در استان بوشهر را برشمرد و گفت: با اجرای طرح های توسعه و ایجاد زیر ساخت ها ، در شهرستان تنگستان نیاز صنایع و مصرف کنندگان به برق صنعتی و خانگی به راحتی پوشش داده شده است ، در تنگستان با احداث این ایستگاه کمبود برق وجود ندارد ، البته لازم است اعتباراتی در اختیار شرکت توزیع برای تکمیل شبکه توزیع قرار گیرد.

مهندس حقیقی با تقدیر از مسوولان محلی برای همکاری در احداث این ایستگاه بر لزوم توسعه خدمات رسانی در حوزه برق و انرژی تاکید کرد و گفت: برق منطقه ای فارس و بوشهر آمادگی دارد تا نیازهای تامین و انتقال برق در سایر شهرستان های استان بوشهر را نیز با جدیت پیگیری نماید.

مدیر عامل شرکت برق فارس به پنج طرح قابل افتتاح در استان بوشهر هم اشاره کرد و گفت: طرح احداث پست سیار دلوار با صرف اعتباری معادل ۶۰۰ هزار میلیون ریال ، طرح توسعه پست ۴۰۰ کیلوولت کنگان با صرف اعتباری معادل ۳۰۰ هزار میلیون ریال ، اجرای ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلوولت عالی شهر رستمی در ایستگاه جائینک با اعتباری معادل ۱۵۰ هزار میلیون ریال از جمله طرح های دهه فجر در استان بوشهر است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ایستگاه برق جائینک