برتری آب منطقه‌ای فارس شش سال متوالی
برتری آب منطقه‌ای فارس شش سال متوالی

به گزارش پگاه خبر؛محمدجوانبخت مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران که به صورت ویدیو کنفرانس در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس حضور داشت، گفت: در استان فارس پروژه‌های خوبی راه‌اندازی شد که نشان از تلاش و همت بود و این فعالیت ها همیشه ماندگار خواهد ماند زیرا نقش اساسی در زندگی […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدجوانبخت مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران که به صورت ویدیو کنفرانس در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس حضور داشت، گفت: در استان فارس پروژه‌های خوبی راه‌اندازی شد که نشان از تلاش و همت بود و این فعالیت ها همیشه ماندگار خواهد ماند زیرا نقش اساسی در زندگی مردم دارد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: جایگاه آب منطقه‌ای همانند سقا بودن است که نشان از جایگاه والا این مسوولیت است.
وی افزود: اداره آب کشور در شرایط فعلی از سخت ترین کارها است که مسوول باید علاوه بر مدیریت، ویژگی های خاص همانند جهادی بودن داشته باشد.
جوانبخت از مدیران جدید انتظار داشت که تلاش بیشتر نسبت به قبل داشته باشند.

مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران به نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: موضوع آب یکی از اهداف دشمن است که می توان باعث آشوب در کشور شود لذا نیازمند تلاش و کوشش مضاعف و شبانه روزی است که دقیقا به مانند جهاد در دوران دفاع مقدس است.
وی از مدیر جدید انتظار داشت از پتانسیل های موجود استفاده شود و تعامل خوب و سازنده با مسوولین و مردم استان داشته باشند، همچنین مسوولین شهرستان خواست در میان مردم باشند و از منابع ملی آب صیانت کنند.

مدیرعامل مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه اقدامات جدی و موثر باید در زمینه آب صورت پذیرد، افزود: از ارائه گزارشات سطحی، شکلی و غیر ضرور پرهیز شود.
وی ادامه داد: بخشی از مشکلات که از آب کشور تبدیل به بحران می‌شود به خاطر طرح هایی است که ناقص و شکلی اتفاق افتاده است که اگر کامل اجرا می‌شد شاهد این اتفاقات نبودیم.
جوانبخت در پایان ابراز داشت: طرح‌های ویژه وزارت نیرو باید در جهت حل مشکلات مردم اجرا شود.

حمیدرضا دهقانی مدیرعامل پیشین شرکت آب منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه توانسته ایم بعد از یازده سال و دوماه بر مشکلات آب فارس غلبه کنیم افزود: به علت خشکسالی و کمبود آب نتوانستیم آبی را طی چند سال از سدها رها کنیم که این امر شرایط سختی را بر کشاورزان محتمل کرد و به نوعی کشاورزها متضرر شدند.
وی به تعداد پروژه‌‌های اجرا شده اشاره کرد و افزود: تعداد پروژه‌های آبرسانی که در استان فارس شروع شد در کشور بی‌نظیر بود به طوری که در هر نقطه از استان یک پروژه داریم.
دهقانی بحث خدمات رسانی به مردم و حفظ منابع را دو موقعیت رضایت مندی آب منطقه ای دانست و افزود: در پروژها، راه انتقاد از ما توسط مردم  را باز گذاشتیم تا خود مردم پیشنهاد و همکاری کنند چرا که در برخی طرح‌ها به عنوان پایلوت در استان فارس اجرا شد.

مدیرعامل پیشین شرکت آب منطقه ای استان فارس افزود: باهمت همکاران و مردم عزیز توانستیم شش سال پی درپی به عنوان آب منطقه‌ای برتر معرفی شویم.

سیاوش بدری مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای فارس ضمن تسلیت به مناسبت دهمین اختر تابناک امامت و ولایت گفت: خداوند در سوره انبیا می فرماید که هر موجودی از آب آفریده شده که می توان گفت که با ارزش ترین آفریده خداوند بعد از انسان، آب است.
وی با اشاره به اینکه امروز کمبود این نعمت الهی بزرگترین چالش جامعه بشری است، اظهار کرد: متخصصین این حوزه پیش‌بینی کرده اند که تا سال ۲۰۵۰ بیش از دو سوم جهان با چالش کم آبی مواجه خواهند بود.
بدری با بیان اینکه در ایران به دلیل قرارگیری در منطقه خشک و نیمه خشک و عدم توازن بارش ها با مشکل خشک سالی مواجه هستیم، تاکید کرد: استان فارس و استان های همجوار با مشکل کم آبی مواجه هستند و باید با تعامل چالش ها را به حداقل برسانیم چراکه فارس اقتصادی بر پایه کشاورزی دارد لذا باتوجه به این موضوع اهتمام ویژه ای خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس با اشاره به اینکه استفاده از آب های زیر زمینی طی چند سال گذشته افزایش داشته بنابراین باید با برنامه ریزی استفاده از این منابع را کمتر کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف، کشت و استفاده از منابع غیرمتعارف و استفاده از آب دریا برای حل مشکلات امری بدیهی است پس با مدیریت جهادی که انجام خواهد شد، بهره گیری از ظرفیت های بیشمار استان فارس  و تعامل با دستگاه های بتوانیم اقدامات خوبی را در راستای حل مشکلات آبی رقم بزنیم.
بنابه گفته بدری، به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی خواهیم کرد و در ابتدا اتمام پروژه های نیمه تمام در سد سازی و انتقال آب در دستور کار خواهد بود.
استفاده از هوشمندسازی کنتور چاه‌های آب و همکاری با شرکت های دانش بنیان، آموزش های همگانی، توسعه بانک.های اطلاعاتی کادرسازی و جانشین پروری، چابک سازی فرایندها، تکریم ارباب رجوع، معیشت پرسنل از دیگر مواردی بود که بدری به آن اشاره کرد.

سیاوش بدری با تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی عمران و دارای گواهینامه های معتبر سیستم‌های مدیریت پروژه حرفه‌ای و تألیف  مقاله های متعدد علمی، در بیش از دو دهه سابقه عمرانی خود مدیریت سدها  از جمله سد مخزنی  آغ چای آذربایجان غربی، سد مخزنی  پلرود گیلان، سد مخزنی نرگسی کازرون، سد مخزنی  بتن RCC هایقر فیروز آباد، سد مخزنی  تنگ سرخ یاسوج،ذسد مخزنی  معشوره لرستان از جمله سوابق وی می‌باشد.

 بدری علاوه بر تجربه طولانی در زمینه سدسازی در زمینه مدیریت پروژه طرح های بزرگ خطوط انتقال آب در کشور  از  جمله خط دوم آبرسانی یزد، خط دوم آبرسانی شیراز، خط انتقال آب از سد کوثر به چهار شهر و همچنین خطوط انتقال آب در استان سیستان و بلوچستان را نیز  در سوابق خود دارد.

وی از سال ۱۳۹۴تا کنون مدیریت جامع  بیش از ده پروژه ملی حوزه صنعت آب را در هفت استان کشور  بعهده داشته اند.
بدری در حوزه راهسازی و ریلی، مدیریت  راه آهن یزد اقلید،  قطعه ۲ و ۳ آزادراه غدیر تهران و بزرگراه دشت ارژن ابوالحیات و راه‌های روستایی را  در کارنامه خود دارند.

وی به واسطه روحیه جهادی و  سابقه درخشان در تصدی مسوولیت های ذکر شده ضمن تقدیر از جانب وزرا و مسئولین استانی و  سازمان  آب منطقه ای پروژه های دوران تصدی، دارای رتبه های  برتر مدیریت  در  جشنواره های تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نیز است.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

برتری آب منطقه‌ای