بهزیستی فارس رتبه یک کشوری دریافت و جذب اعتبارات مسکن
بهزیستی فارس رتبه یک کشوری دریافت و جذب اعتبارات مسکن

به گزارش پگاه خبر؛سید محمدصادق کشفی نژاد، امروز (شنبه ۱۶ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که وظایف حجیم و گسترده ای دارد. مدیرکل بهزیستی فارس افزود: مخاطبان سازمان بهزیستی از نوزاد تا سالمندان هستند و با تکیه بر توان پرسنل، […]

به گزارش پگاه خبر؛سید محمدصادق کشفی نژاد، امروز (شنبه ۱۶ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: سازمان بهزیستی از درخشان ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که وظایف حجیم و گسترده ای دارد.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: مخاطبان سازمان بهزیستی از نوزاد تا سالمندان هستند و با تکیه بر توان پرسنل، مشارکت های مردمی و همکاری سازمان های ذیربط به خدمات رسانی و گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، بازپروری و کمک به تامین نیازهای گروه‌های کم درآمد می پردازد.

وی اضافه کرد: حوزه خدمات سازمان بهزیستی بیش از ۱۸۰ حوزه مختلف است که مشاوره و غربالگری ژنتیک و غربالگری بینایی و شنوایی بدو تولد، خدمات توانبخشی، مراقبت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت، کمک به بهبود معیشت، تسهیل گری ساخت مسکن و ایجاد اشتغال، خانه های امن و اورژانس اجتماعی، حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان کار و خیابان، پیشگیری و درمان اعتیاد، سالمندی، طلاق، خودکشی، کودک و همسرآزاری و … را شامل می شود.

مدیرکل بهزیستی فارس اعلام کرد: بهزیستی فارس در حال حاضر به ۴۲۶ هزار و ۳۴۱ توانخواه خدمت‌ رسانی می‌ کند و امسال ۹۳ هزار و ۷۳۹ مورد غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال در بیش از ۲۰۸ پایگاه ثابت شهری و روستایی انجام داده که منجر به تشخیص اختلال بینایی ۶۰۳ کودک و پیشگیری از نابینایی بیش از ۱۵۰ کودک منجر شده است.

کشفی نژاد ادامه داد: بهزیستی فارس امسال به ۱۷ هزار و ۶۱۵ مورد تماس با اورژانس ۱۲۳ نیز رسیدگی کرده و با نظارت بر ۷۲ مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و افراد کم توان جسمی، ذهنی و اعصاب و روان به ۲ هزار و ۸۱۸ نفر از این افراد خدمات شبانه روزی ارائه می دهد.

کشفی نژاد افزود: بهزیستی فارس خدمات خود در مناطق روستایی و عشایری از طریق CBR گسترش داده است و در حال حاضر، ۳۵ مرکز مجری در سطح شهرستان ها این خدمت را به صورت واگذاری با حدود ۴۰۰ نفر تسهیل گر انجام می دهند.

وی اضافه کرد:  ۵۶ صندوق خرد مالی در مناطق روستایی نیز تشکیل شده که با همکاری صندوق کارآفرینی «امید» فارس برای اشتغال زایی  در مناطق روستایی فعالیت می کنند.

کشفی نژاد اعلام کرد: ۷۵ میلیارد تومان اعتبار امسال برای تسهیل گری ساخت مسکن مددجویان بهزیستی فارس هزینه شده و بهزیستی فارس رتبه یک دریافت و جذب اعتبارات مسکن در بهزیستی های سراسر کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره  به حمایت های ویژه از کودکان کار و خیابان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست توسط بهزیستی فارس بیان کرد: در ۹ ماهه ابتدای امسال، ۵۹۵ کودک کار و خیابان وارد مراکز بهزیستی فارس شده اند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بهزیستی فارس