تمدن سازی اسلامی در راستای خدا محوری باشد
تمدن سازی اسلامی در راستای خدا محوری باشد

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۱۵ بهمن) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: در اروپا سعی کرده اند برای عصیان گری انسان ریشه علمی بتراشند و رها شدگی بشر را تبلیغ کنند و بر انسان محوری به جای خدا محوری تاکید کرده اند. نماینده ولی فقیه در فارس افزود: امنیت یک […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۱۵ بهمن) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: در اروپا سعی کرده اند برای عصیان گری انسان ریشه علمی بتراشند و رها شدگی بشر را تبلیغ کنند و بر انسان محوری به جای خدا محوری تاکید کرده اند.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: امنیت یک شهر در گروی خدا محوری است و خدا محوری شهر را از گناه و آسیب ها حفظ می کند و شهرهای انسان محور در این زمینه موفق نبوده اند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: وجود خدای متعال برای حفظ اخلاقیات نیز مهم است که در بسیاری از جوامع به آن توجه نشده و موجب شده تا پاسخگو به خدا نباشند.
وی با اشاره به اهمیت خدا باوری گفت: خدا قادر است و ما سر خود را پیش قدرت خدای متعال به خاک می ساییم و طلب بخشش گناهان خود را داریم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: برای تمدن سازی اسلامی که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ابتدا باید خدا محور باشیم و باید بدانیم که در روز قیامت حساب باید پس بدهیم.
آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تسلیت شهادت امام محمد نقی (ع) گفت: این شهادت را به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) و تمامی مومنان شهر شیراز تسلیت عرض می کنم و امیدوارم برای این مناسبت اهتمام ویژه داشته باشیم.
وی ادامه داد: در ماه رجب، شهادت حضرت احمد ابن موسی (ع) را نیز پیش رو داریم و شیراز و فارس برای این روز باید تمام تلاش و همت خود را برای انجام یک کار ویژه در سومین حرم اهل بیت (ع) به کار بگیریم.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۱۹ بهمن بیان کرد: در ۱۹ بهمن ۵۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با سلام نظامی خود به امام خمینی (ره) سند افتخار بزرگی بر جای گذاشتند.
آیت الله دژکام ادامه داد: ملت ما در دامن خود همواره جوانان پایبند به ایمان و تقوا رشد داده است و ۲۲ بهمن را نیز مطابق برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به بهترین شکل برگزار خواهیم کرد.
وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: مهمترین دستاورد این انقلاب که با چیز دیگری قابل مقایسه نیست، خداگرایی مردم ما بوده است که جهت گیری الهی را پس از حدود ۳۰۰ سال به کشور خود بازگرداندیم.
آیت الله دژکام تصریح کرد: فلسفه ایرانی ما پیش از اسلام نیز برای حکومت، جنبه دینی قائل بوده است و اسلام ناب به همین دلیل به دل ما چسبیده است.

وی ادامه داد: مسئله استقلال دستاورد دیگر انقلاب اسلامی است و کافر نباید بر مسلمان برتری داشته باشد و هر جا چنین باشد باید جلوی آن بایستیم و ایران برای استقلال و عظمت خود در طول تاریخ ایستاده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به استقلال عنوان کرد: هیچ عقلی زیر بار زور رفتن و دشمن را نمی پذیرد و کشورهای عزتمند همواره پای استقلال خود جان داده اند و انقلاب اسلامی ما تمام این مسیر را برای حفظ استقلال خود به خوبی پیموده است.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) برای استقلال کشور در مقابل کاپیتلاسیون ایستاد و ۱۵ سال تبعید را به جان خرید و امروز راه حفظ استقلال خود در مقابل دشمنان را همچنان ادامه می دهیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: در جنگ اقتصادی که رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) که همواره بر اقتصاد مقاومتی تاکید فرموده اند، حفظ استقلال کشور مورد توجه و تاکید قرار داده است که تولیدکنندگان و مدیران ما باید به آن توجه ویژه داشته باشند و مدیران تولید صحیح داشته باشند و در جنگ فرهنگی نیز باید دشمن را شکست دهیم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

انقلاب اسلامی