ماندگاری فیلم ۲۸۸۸ ذهن مخاطب را درگیر می‌کند
ماندگاری فیلم ۲۸۸۸ ذهن مخاطب را درگیر می‌کند

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: فیلم ۲۸۸۸ از آن جهت ماندگار خواهد شد که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند.

به گزارش پگاه خبر؛مصطفی مشفقیان شامگاه پنج‌شنبه ۱۴ بهمن در کنفرانس خبری نقد و بررسی فیلم «۲۸۸۸» که برای نخستین بار در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز اکران شد، آورده شهرداری شیراز در ساخت این فیلم را ۳ میلیارد تومان و ۵۰ درصد از سهم کل ساخت فیلم اعلام کرد.
وی با بیان اینکه این فیلم را باید شنید، گفت: ما قبل از اینکه سرمایه‌گذاری بر روی این فیلم را انجام دهیم فیلمنامه را برای چهار کارگردان معتبر و صاحب‌نام کشور با گرایش‌های مختلف فرستادیم و با بازخورد بسیار خوبی از این کارگردان‌ها روبه‌رو شدیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در این فیلم قهرمانی از شیراز به جامعه معرفی می‌شود که حتی شهروندان شیرازی از او هیچ شناختی ندارند. فیلم «۲۸۸۸» فیلم دفاع مقدسی و فیلمی با چند لایه هنری است که به اعتقاد من قابل دفاع است.
مشفقیان مجددا تاکید کرد: باید اجازه بدهیم تا این فیلم خود را در گیشه سینما بسنجد. به نظر من شاهد اتفاقات خوبی برای این فیلم خواهیم بود.
یک بازیگر و کارگردان در تئاتر فارس هم در ادامه این نشست با بیان اینکه هرچند این فیلم روایت کلاسیک ندارد، اما از آنجا که گفته می‌شود این فیلم برای شنیدن است، این پرسش به ذهن متبادر خواهد شد که آیا سینما‌های ما در سراسر ایران از تجهیزات و امکانات لازم برای نمایش اینگونه فیلم‌ها برخوردار هستند، گفت؛ بدون شک تعداد سینما‌های محدودی در کشور از امکانات مناسب برای نمایش این فیلم بهره می‌برند.
نوید جعفری نقطه قوت این فیلم را پرداختن به زندگی افرادی عنوان کرد که چهل سال نادیده گرفته شدند و با تصریح بر اینکه هنرمندان شیراز نیاز مبرمی به حمایت مسئولین دارند، ابراز امیدواری کرد که شاهد حمایت مسئولین از فیلمسازان و هنرمندان تئاتر شیراز باشیم

روایت ناموفق، عدم انجام پژوهش کافی برای ساخت فیلم و شخصیت پردازی در بازیگری، بازی متوسط بازیگران، عدم همخوانی ساختار زمانی فیلم با لوکیشن‌ها و موقعیت‌های فیلمبرداری شده از عمده‌ترین انتقاداتی بود که از سوی اهالی رسانه در نقد و بررسی این فیلم مطرح شد.
کیوان علی‌محمدی، کارگردان این فیلم در پاسخ به انتقاد‌هایی که در رابطه با این فیلم مطرح شد، تأکید کرد که بهتر است حاضرین در نشست با ادبیات سینما در رابطه با فیلم سخن بگویند که این اظهار نظر با واکنش خبرنگاران مواجه شد.
وی در رابطه با شیوه روایت فیلم گفت: من تاریخ نگار و مقاله نویس نیستم. من فیلمساز هستم و روایت خودم را در فیلم مطرح می‌کنم. مخاطب نباید فیلم‌هایی را که در گذشته تماشا کرده با این فیلم مقایسه کند.
این کارگردان گفت: ما برای سرگرم کم کردن مردم فیلم نمی‌سازیم. کسی که برای سرگرم شدن مردم فیلم می‌سازد احتمالا مقاصد دیگری هم دارد.
علی‌محمدی عنوان کرد: این فیلم سیلی محکمی به گوش خیلی‌ها می‌زند تا آن‌ها را آگاه کند که چه کسانی جان خود برای کشور فدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

ماندگاری فیلم