مسابقه شطرنج  نابینایان و کم بینایان شیراز با همکاری شهرداری
مسابقه شطرنج  نابینایان و کم بینایان شیراز با همکاری شهرداری

اولین برنامه استعدادیابی و مسابقه شطرنج نابینایان و کم بینایان شیراز با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز هیئت شطرنج استان فارس ، هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ در فرهنگ سرای حکمت به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد .

به گزارش پگاه خبر؛اولین برنامه استعدادیابی نابینایان و کم بینایان استان فارس با حضور جمعی از ورزشکاران نابینا و کم بینا در فرهنگسرای حکمت واقع در شهرک گلستان با حضور مهندس مسعودی شهردار منطقه ۱۰ ، حمید آزرمی رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس ، محمود ترابی دبیر هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس محمدی راد رئیس کمیته شطرنج هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس و جمعی از مسئولین برگزار شد.

مسعودی شهردار منطقه ۱۰ با قدردانی از برگزاری این دوره از استعدادیابی و مسابقات در منطقه ۱۰ شیراز اعلام آمادگی کرد که شهرداری منطقه ۱۰ با استفاده از پتانسیل های موجود در راستای حمایت از معلولین و توسعه ورزش معلولین هم گام با هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان گام بردارند.

حمید آزرمی رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان فارس در خصوص برگزاری این دوره از مسابقات و استعدادیابی عزیزان نابینا و کم بینا در رشته شطرنج در شهر شیراز گفت : توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان نیازمند پای کار آمدن همه دستگاه های اجرایی برای خدمت به ۷ هزار نابینا و کم بینا در شهر شیراز است .
حمید آزرمی گفت: در خصوص برگزاری مسابقات شطرنج با نگاه جدید فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در توسعه همگانی ورزش نابینایان و کم بینایان هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان استان فارس نگاه ویژه ای برای توسعه ورزش همگانی و حضور عزیزان نابینا و کم بینا دارد.
رئیس هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان ۱۲ رشته با پتانسیل بالا بستر مناسبی برای حضور عزیزان نابینا و کم بینا می باشد .

حمید آزرمی افزود برنامه‌های آینده هیئت ورزش های نابینایان و کم بینایان به یاری خداوند و اهتمام هیئت رئیسه برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان به صورت حضور گسترده عزیزان نابینا و کم بینا در فعالیت ورزشی با بهتر شدن شرایط بیماری کرونا است و استفاده از ظرفیت‌های موجود می باشد.
در ادامه از مسئولین برگزاری این دوره از مسابقات خاصه شهردار محترم منطقه ۱۰ و هیئت شطرنج استان فارس ، هیئت رئیسه نابینایان و کم بینایان استان فارس همچنین کمیته شطرنج نابینایان و کم بینایان که برنامه ریزی و اجرای این دوره از برنامه‌ها را به عهده داشته‌اند تقدیر و تشکر می نمایم.

محمدی راد رئیس کمیته شطرنج هیئت نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: این دوره از استعدادیابی و مسابقات شطرنج نابینایان و کم بینایان استان فارس که به میزبانی شهر شیراز برگزار شد با استقبال عزیزان نابینا و کم بینا مواجه شد، این دوره از مسابقات و استعدادیابی با ۱۵ میز شطرنج بارعایت نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی مناسب و با حضور ۳۰ ورزشکار از ۹ صبح در فرهنگ سرای حکمت برگزار شد.

محمدی راد افزود : در این دور از استعدادیابی تعداد ۱۰ ورزشکار نابینا و کم بینا مورد ارزیابی و آموزش قرار گرفتند و مسابقات دو نفره ای برگزار شد ، در پایان این دوره از برنامه استعدادیابی و آموزش شطرنج نابینایان و کم بینایان استان فارس به شرکت کنندگان به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

مسابقه شطرنج  نابینایان