افزایش ظرفیت برق کارخانجات صنعتی فیروز آباد فارس به ۱۵۰ مگاوات
افزایش ظرفیت برق کارخانجات صنعتی فیروز آباد فارس به ۱۵۰ مگاوات

مهندس یداله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس و معاونین و مدیران این شرکت از کارخانه کربنات سدیم در غرب شهرستان فیروز آباد بازدید کرد و بیان داشت : با برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت تامین برق برای توسعه صنعتی این منطقه به ۱۵۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس حقیقی در این برنامه بازدید که به همراه مهندس حبیب آگهی معاون برنامه ریزی ، دکتر توکلی معاون طرح و توسعه ، دکتر فرامرزی معاون بهره برداری ، چتر سیماب مدیر دفتر خدمات مشترکین ، مجیدپور مدیر دیسپاچینگ و مخابرات و برخی مدیران این شرکت انجام گرفت بر لزوم تامین برق صنعتی برای صنایع بزرگ با اولویت بیشتر تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در جریان این بازدید با بیان اینکه برق فارس هم اکنون تامین کننده ۲۵ مگاوات کارخانجات صنعتی و کارخانه کربنات سدیم در غرب فیروز آباد است افزود: برق فارس در راستای خدمت به تولید و صنعت برق مورد نیاز این کارخانه را تامین کرده است ، در سالهای آتی با احداث کارخانه کربنات سدیم ۲ و کارخانه سیمان برق مصرفی این واحد های صنعتی به ۷۰ مگاوات افزایش خواهد یافت و با توسعه صنعتی به ۱۵۰ مگاوات خواهد رسید.

حقیقی اضافه کرد : کارخانه کربنات سدیم از مشترکان اصلی برق فارس است و در شهرستان فیروز آباد یک هزار و ۳۰۰ نفر نیرو دارد ، شرکت برق فارس تلاش کرده است که به بهترین نحو و با قابلیت اطمینان بالا برق صنعتی این کارخانه و صنایع پیرامون را تامین کند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه افق صنعتی در غرب شهرستان فیروز آباد با تامین برق و انرژی روشن و درخشان است افزود: شرکت برق فارس مطالعات اولیه برای تامین واحد های صنعتی در آینده نزدیک را انجام داده است و با همکاری متخصصین و مهندسان شرکت برق منطقه ای فارس ، تامین برق و انرژی در کوتاهترین زمان ممکن برای این واحد های صنعتی انجام خواهد شد.

وی گفت: این سه مجموعه صنعتی در مجموع ۴۹۰۰ نفر نیروی شاغل خواهد داشت و با این سطح کار آفرینی و اشتغال میتوان امید داشت که ، بیکاری در سطوح بسیار قابل توجهی در غرب شهرستان فیروز آباد و روستاها و بخش های اطراف مرتفع خواهد شد ، همه این اقدامات در راستای هدف صنعتی شدن استان فارس برداشته می شود و رویکردی فرخنده و ارزنده در پی خواهد داشت.

حامد مرام مدیرعامل شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد هم در این نشست با تقدیر از همراهی شرکت برق فارس در تامین و انتقال برق مورد نیاز این واحد صنعتی به نقش این کارخانه در توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد حدود هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

مرام افزود: تعداد رانندگان کامیون شهرستان فیروزآباد قبل از راه‌اندازی کارخانه کربنات سدیم کاوه کم بود اما با راه‌اندازی این کارخانه ۵۰ کامیون توسط مردم این شهرستان‌ خریداری شده چرا که روزانه ۸۰ محموله از کارخانه کربنات سدیم خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد همچنین در خصوص زمان تکمیل فازهای تکمیلی این کارخانه گفت: تا ۲ سال آینده فازهای بعدی کارخانه تکمیل می‌شود.

ابراهیم عسگریان رییس هیات مدیره شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد هم دراین نشست بر لزوم تامین و انتقال برق مورد نیاز برای توسعه فعالیت های صنعتی در غرب شهرستان فیروز آباد تاکید کرد و ابراز داشت : ظرفیت عملیاتی کارخانه کربنات سدیم واقع در فیروزآباد استان فارس با توجه به تجارب و توانمندی‌های اجرایی و فنی گروه صنعتی حدود یک میلیون تن در سال می‌باشد. این کارخانه در سال ۱۳۸۴ تأسیس گردیده که با بهره‌برداری از آن کلیه نیاز داخل کشور مرتفع و امکان صادرات بخش اعظمی از محصول مورد نیاز در صنایع شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب، پتروشیمی‌ها و … به کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، هند، اوکراین، یونان، امارات، ارمنستان، ناجیکستان و … فراهم گردیده است.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

افزایش ظرفیت برق