موافقت اعطای ۳۸ میلیارد ریال وام به فعالان بخش فاوا در استان
موافقت اعطای ۳۸ میلیارد ریال وام به فعالان بخش فاوا در استان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از موافقت اولیه کمیته استانی برای اعطای ۳۸ میلیارد ریال تسهیلات وام تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به هشت طرح کسب و کار فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛ مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: اهمیت خدمات الکترونیک و کسب و کارهای دیجیتالی به ویژه بعد از شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته نمایان شده است و حمایت از فعالان و ایجاد اشتغال در این بخش از مهمترین اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین راستا و به منظور توسعه و ارتقای خدمات بخش، اعتباراتی از محل تبصره ۱۸ ماده واحد قانون بودجه ۱۴۰۰ تحت عنوان بند (الف) و بند (ب)، در چارچوب قوانین و مقررات موجود و با هدف حمایت از پروژه ها، طرح های مولد اشتغال پایدار و توسعه خدمات حوزه فاوا در قالب تسهیلات و با شرایط مناسب به جامعه هدف تخصیص داده است.

سهرابی با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته تسهیلات وام تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در استان فارس، اظهار داشت: در این جلسه طرح کسب و کار هشت شرکت فعال بخش فاوا توسط مدیران عامل این شرکتها معرفی و پس از بحث و بررسی مورد تصویب کمیته استانی قرار گرفت.
وی مبلغ تصویب شده برای این طرح ها را مبلغ ۳۸ میلیارد ریال با بهره ۱۰ درصد اعلام و با بیان اینکه دوره بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماهه و دارای یکسال دوره تنفس است، خاطرنشان کرد: این طرح ها بعد از اخذ تاییدیه از کارگروه استانی جهت پرداخت به بانک عامل معرفی می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان در خصوص مراحل ثبت نام شرکتهای فعال استانی حوزه فاوا در استان برای دریافت این تسهیلات گفت : کلیه مراحل ثبت درخواست، ارسال مدارک و مستندات مربوطه توسط متقاضیان بصورت الکترونیکی و رایگان از طریق سایت http://tavanafarin.ito.gov.ir صورت می گیرد و حداکثر ظرف مدت یکه هفته، صحت مستندات ارسالی توسط کمیته فنی که متشکل از اساتید دانشگاه و صاحب نظران این حوزه در استان هستند بررسی و در صورت تایید در کارگروه تخصصی مربوطه مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

موافقت اعطای