سلامت شهری و بررسی مطالبات مردمی اجرا می شود
سلامت شهری و بررسی مطالبات مردمی اجرا می شود

به گزارش پگاه خبر؛مهندس زارعی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان فارس و رییس اداره محیط زیست شهرستان شیراز، اظهار داشت: موضوعات محیط زیست یک مسئله فرابخشی است وی با تأکید بر مشارکت دستگاه‌های متولی برای امر حفاظت از محیط زیست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دیدگاه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری دوره ششم […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس زارعی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان فارس و رییس اداره محیط زیست شهرستان شیراز، اظهار داشت: موضوعات محیط زیست یک مسئله فرابخشی است وی با تأکید بر مشارکت دستگاه‌های متولی برای امر حفاظت از محیط زیست، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دیدگاه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز  یک دیدگاه زیست محیطی است و در راستای سلامت شهری و بررسی مطالبات مردمی اهتمام ویژه‌ای را به مباحث و چالش‌های زیست محیطی و حل این معضلات نشان داده‌ است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شیراز نیز موضوع محیط زیست را یک مسئله مهم در جامعه دانست و گفت: ما خودمان را بخشی از محیط زیست می‌دانیم و نقاط مشترک زیادی در ارتباط با مدیریت شهری داریم.
زارعی با اشاره به اینکه تعامل فی مابین دستگاه های متولی می‌تواند بستر خدمات رسانی را افزایش دهد، تصریح کرد: دغدغه شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم ایجاد فضای سالم شهری است و امیدواریم بتوانیم با تعامل قدم‌های خوبی در شهر برداریم.
مهندس ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان فارس  اظهار امیدواری کرد تا با استفاده از ظرفیت این کمیسیون بتوان در حوزه طبیعی و هم در حوزه مسائل شهری اقدامات موثر و قابل توجهی در زمینه حفاظت از محیط زیست و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان صورت گیرد.
زارعی برگزاری مستمر اینچنین جلسات را در جهت ایجاد تعامل و هم افزایی و رفع معضلات زیست محیطی موثر دانست و افزود : شهر شیراز با مشکلات بهداشتی و زیست محیطی خاصی مواجه بوده که نیازمند برنامه‌ریزی،تعامل و تدبیر این ۲ مجموعه برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت عموم مردم است.
در این نشست مسائل مشترک زیست محیطی موجود در فعالیتها و اقدامات حوزه خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفت و با ارائه نظرات دقیق و کارشناسی در جهت رفع آنها راهکارهای اجرایی مطرح شد.

در پایان نشست ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به موضوع سگهای بلاصاحب ، پرندگان مهاجر و از این قبیل موارد عنوان کرد : غذا دادن به حیوانات گاهی می‌تواند سبب بهم ریختن نظم اکوسیستم شود به همین منظور کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با رویکرد فرهنگی و آموزشی به مردم در جهت حفظ محیط زیست میتواند از معضلات شهری کاسته و زیستگاه هایی مناسب زیست محیطی را در شهر فراهم کند.
زارعی عضو و ناظر شورا در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵  نیز از مدیرکل محیط زیست استان فارس خواست تا مسائل موجود در سطح شهر از قبیل آلودگی های صوتی و زیست محیطی وجود مشاغل آلاینده که خطرات جدی برای سلامت جسمی و روانی شهروندان را دارد پیگیری کرده و در جهت رفع آنها از ظرفیت شورای شهر نیز استفاده کنند.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

سلامت شهری