کشت بر روی پُشته‌های بلند در مسیر افزایش تولید وبهره وری آب
کشت بر روی پُشته‌های بلند در مسیر افزایش تولید وبهره وری آب

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی دهقان پور در حاشیه بازدید از شهرستان مرودشت گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی باید در مسیر افزایش تولید و بهره‌وری آب گام برداریم و در این زمینه نیازمند بالا بردن مدیریت علمی و ضریب نفوذ دانش و فناوری هستیم. او با بیان اینکه مرودشت دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای در تولیدات کشاورزی […]

به گزارش پگاه خبر؛مجتبی دهقان پور در حاشیه بازدید از شهرستان مرودشت گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی باید در مسیر افزایش تولید و بهره‌وری آب گام برداریم و در این زمینه نیازمند بالا بردن مدیریت علمی و ضریب نفوذ دانش و فناوری هستیم.
او با بیان اینکه مرودشت دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای در تولیدات کشاورزی است، گفت: با تلاش بهره برداران بخش کشاورزی حدود یک پنجم محصولات کشاورزی استان فارس در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در اقتصاد استان جایگاه مطلوبی دارد، گفت: متناسب با آن شهرستان مرودشت جایگاه ویژه‌ای در سطح استان و ملی دارد.
دهقانپور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی با تغییر اقلیم مواجه هستیم که افزایش سطح زیر کشت را با محدودیت مواجه می‌کند، گفت: افزایش تولید با افزایش بهره وری آب، تغییر الگوی کشت، استفاده از کف کار‌ها در اراضی لب شور و یا شوره‌زار‌ها و کشت بر روی پُشته‌های بلند در مسیر افزایش تولید باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس جهادکشاورزی استان فارس با تاکید بر اینکه امنیت غذایی در گرو امنیت ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: استان فارس مقام دوم در تامین غذایی است و ۲۰ درصد امنیت غذایی استان در مرودشت رقم می‌خورد.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

کشت بر روی پُشته‌های بلند