تصویب طرح سرمایه گذاری پل‌های عابر پیاده،در شورای شهر شیراز
تصویب طرح سرمایه گذاری پل‌های عابر پیاده،در شورای شهر شیراز

به گزارش پگاه خبر؛عصر یکشنبه در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح‌های متعددی مورد بررسی قرار گرفت که طرح کمیسیون عمران شورا، مبنی بر الزام شهرداری به اجرای پروژه پل شیشه‌ای حضرت علی بن حمزه (ع)،در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح و مورد تصویب اعضای شورای شهر شیراز قرار […]

به گزارش پگاه خبر؛عصر یکشنبه در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح‌های متعددی مورد بررسی قرار گرفت که طرح کمیسیون عمران شورا، مبنی بر الزام شهرداری به اجرای پروژه پل شیشه‌ای حضرت علی بن حمزه (ع)،در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز مطرح و مورد تصویب اعضای شورای شهر شیراز قرار گرفت.
براساس تصمیم اعضای شورای شهر شیراز، شهرداری شیراز مکلف است پروژه پل شیشه‌ای علی بن حمزه (ع) را با در نظر گرفتن ردیف اعتباری بودجه لازم در سال ۱۴۰۱ و برنامه زمان بندی اجرا نماید.
این در حالی است که شهرداری مکلف است برنامه زمان بندی و طرح مزبور را به تصویب کمیسیون عمران شورا رسانده و زمان شروع پروژه را به شورا اعلام نماید.
در ادامه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز طرح کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، مبنی بر ساماندهی پخش آهنگ در پارک‌ها و شهر بازی‌های سطح شهر مطرح شد.
در این طرح آمده است که: شهرداری مکلف است آئین نامه اجرایی ساماندهی و نظارت بر نحوه عملکرد مدیریت پارک متصدیان شهربازی و دستگاه‌های بازی در مجموعه پارک‌های سطح شهر رابا حفظ شئونات اخلاقی و اسلامی و پیش بینی ضمانت‌های اجرایی لازم حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز تهیه و به شورای اسلامی شهر جهت تصویب ارسال نماید.
افسانه خواست خدایی عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این خصوص گفت: آهنگ‌های که در پارک‌ها پخش می‌شود آهنگ‌های مناسبی نیست و نباید اینگونه آهنگ‌ها در پارک‌ها پخش شود این در حالی است که اینگونه موسیقی‌ها برای این سنین اصلاً مناسب نیست
وی یا آور شد: در تمامی پارک‌ها هنگام اذان موسیقی‌هایی که در حال پخش است قطع نشده و این گونه موسیقی‌ها بدون قطعی ادامه می‌یابند.
در ادامه طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، مبنی بر الزام شهرداری به ارائه لایحه نقش فرهنگ سرمایه گذاری در شکوفایی اقتصادیدر شورای شیراز مطرح شد که در این طرح شهرداری شیراز مکلف است حداکثر طی یک ماه، لایحه‌ای را در خصوص الگویی به منظور تحقق فرهنگ اقتصاد با توجه به
مؤلفه‌هایی مانند بهبود و توسعه اقتصاد شهری، توسعه منابع درآمدهای پایدار، مدیریت منابع و صرفه جویی در هزینه‌ها، رعایت عدالت اقتصادی در اجرای پروژه‌ها در مناطق شهری، توسعه اقتصادی از طریق توسعه کاربرد فناوری‌های نوین، توسعه ارائه دهد.
لازم به ذکر است که مشارکت‌های شهروندان در طرح‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت اقتصاد دانش بنیان، ضمن استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و اقتصادی شهر شیراز زمینه ساز و پشتوانه امر سرمایه گذاری و تحول اقتصادی و معیشتی در شهر شیراز شوند.
محمد حسن اسدی عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در خصوص این طرح بیان کرد: توجه دستگاه‌های مختلف به حوزه سرمایه گذاری در شهر شیراز باید به گونه‌ای باشد که منجر به جذب سرمایه گذار در شیراز گردد این در حالی است که افزایش اطلاع رسانی در حوزه سرمایه گذاری می‌تواند عاملی برای جذب سرمایه گذاران گردد.
وی تصریح کرد: بهبود اقتصاد شهری، درآمد پایدار، صرفه جویی در هزینه‌ها، توسعه اقتصادی از طریق فناوری‌های نوین، استفاده از اقتصاد دانش بنیان، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه گذاری در شهر شیراز از جمله اهدافی است که می‌توان امیدوار بود پس از جذب سرمایه گذاران به آن دست یافت.
طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، مبنی بر الزام شهرداری به ارائه بسته سرمایه گذاری بر روی پل‌های عابر پیاده، یکی دیگر از طرح‌هایی است که در شورای شهر شیراز مطرح و پس از بررسی تصویب شد.
در این طرح آمده است که شهرداری مکلف است تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ عدد از پل‌های عابر پیاده که برای احداث در دستور کار شهرداری قراردارد را با شرایطی به شکل یک بسته سرمایه‌گذاری تهیه و وفق ضوابط و آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری از طریق فراخوان و انتشار آگهی عمومی اقدام نماید.
شهرداری شیراز همچنین اعلام آمادگی کرد که نسبت به واکسیناسیون محلات کم برخوردار اقدام خواهد کرد و بر اساس گفته شهردار شیراز تمامی رانندگان سیستم‌های حمل و نقل شهری باید دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده و اگر فردی تزریق واکسن دوز سوم را انجام نداده باشد نمی‌تواند به شهرداری وارد شود.
اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در مصوبه‌ای اجازه انتشار صورت هزینه‌های شهرداری شیراز را در رسانه‌ها تصویب کردند که صورت جامع درآمد شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ با مبلغ ٣۵ هزار میلیارد ریال وصولی قطعی و صورت جامع هزینه شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ با مبلغ کل ٣٧ هزار میلیارد ریال به شرح اوراق پیوستی (سه برگ)، جهت انتشار عمومی مورد تأیید کمیسیون قرار گرفت.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تصویب طرح سرمایه گذاری