مسابقات بین‌المللی جام فجر شیراز در رده سه جهانی قرار دارد
مسابقات بین‌المللی جام فجر شیراز در رده سه جهانی قرار دارد

نماینده فدراسیون بدمینتون با بیان اینکه پیکارهای بین‌المللی جام فجر شیراز در رده سه جهانی قرار دارد،اعلام کرد: ورزشکاران شرکت کننده در صورت کسب امتیازهای لازم می‌توانند به رتبه دوم جهانی صعود کنند.

به گزارش پگاه خبر؛ابوالفضل مهاجر یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: تعدادی از ورزشکاران شرکت کننده خارجی در جام فجر شیراز دارای رتبه خوبی در جهان هستند که این حضور آنها می تواند بر جذابیت مسابقات و سطح فنی آن بیفزاید.
مسئول فنی مسابقات جام بین المللی فجر شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه شیراز در دوره بیست و نهم این رقابت ها میزبانی خوبی داشت قطعا در این دوره هم این اتفاق خواهد افتاد.
وی بیان کرد: شهر شیراز پیشینه و جذابیت های خوبی در تاریخ و گردشگری دارد و زمانی که اعلام شد این شهر دوباره میزبان است، ورزشکاران خارجی  استقبال خوبی کردند که به شیراز بیایند وامیدوار هستیم به کمک مسئولان استان به ویژه استاندار فارس و دست اندرکاران ورزش و جوانان این استان میزبان شایسته ای برای ورزشکاران خارجی و داخلی باشیم.
مهاجر گفت: پیشتر قرار بود این مسابقات با حضور در صدی از تماشاگران برگزار شود اما به توجه اینکه پیک ششم کرونا در راه است این احتمال وجود دارد که مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار شود.
نماینده فدراسیون بدمینتون با اشاره به اینکه این رشته در آسیای شرقی یک ورزش ملی است، اظهار داشت: ورزشکاران شرق آسیا در این رشته همیشه هم در المپیک و هم در مسابقات جهانی و آسیایی مدال های ارزشمندی کسب کرده اند و جایزه ۲۵ هزار دلاری جام فجر شیراز می تواند انگیزه  خوبی برای حضور ورزشکاران دارای رتبه بالا در این مسابقات باشد.
وی افزود: در مسابقات جوانان جام فجر که بیشتر برای کسب تجربه آنهاست چهار کشور شرکت دارند اما در مسابقات بزرگسالان ۲۰ کشور حضوردارند.
مهاجراز کشورهای ارمنستان، استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی،مالت، پرتغال، اسلواکی، اکراین،هنگ کنگ، اسپانیا، روسیه، اندونزی،عراق، سوئیس و ایران به عنوان ۲۰ کشور شرکت کننده دراین مسابقات نام برد که اعلام آمادگی کردند.
رقابت های جوانان جام فجر، ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز می شود و تا ‌شانزدهم همین ماه ادامه دارد، همچنین سی امین دوره مسابقات بین المللی جام فجردر رده بزرگسالان از ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه درسالن شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار می شود.
همچنین بیست و نهمین دوره مسابقات بدمینتون بین‌المللی جام فجر، بهمن ماه  ۹۸ با شرکت ۱۴ تیم داخلی و خارجی و در دو بخش بانوان و مردان به میزبانی سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

مسابقات بین‌المللی جام فجر