مساعدت های لازم برای کمک به تولید پایدار گازانجام می شود
مساعدت های لازم برای کمک به تولید پایدار گازانجام می شود

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از شرکت پالایش گاز پارسیان فارس به بیان راهکارهایی برای رفع چالش های تولید و تامین گاز پرداخت گفت:با توجه به اهمیت تولید پایدار گاز و خدمت به هموطنان، مساعدت های لازم برای کمک به رفع مشکلات انجام خواهد شد.

به گزارش پگاه خبر؛ابراهیم  زراعت کار، شنبه در این بازدید در زمینه کمیت و کیفیت خوراک ورودی پالایشگاه ابراز امیدواری کرد که با ارائه طرح های میان مدت و بلند مدت شامل احداث مراکز تفکیک، ایستگاه های تقویت فشار و توسعه میدان های گازی جدید و احداث تأسیسات شیرین سازی گاز، از حداکثر ظرفیت پالایشگاه پارسیان برای رفاه مردم استفاده شود.
معاون نفت، گاز و امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور در رأس هیاتی کارشناسی با هدف بازدید میدانی از طرح ها و پروژه ها، بررسی بودجه های جاری و سرمایه ای و بررسی چالش های موجود در شرکت پالایش گاز پارسیان حضور یافت.
زراعت کار ، اجرا و پیشرفت پروژه های گازرسانی در  استان فارس را از نمونه های بارز عزم ملی دولتمردان برای خدمت رسانی به مردم شریف منطقه دانست و از برنامه ریزی های دقیق و عملکرد مدیر عامل و همکاران  در این پالایشگاه قدردانی کرد.
علمدار بابایی مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان نیز در حاشیه این بازدید برخی از چالش ها و مشکلات در تامین و تولید گاز را بازگو کرد و از واحدهای عملیاتی، ایستگاه تقویت فشار، خط انتقال گاز به شرکت پارسیان سپهر، پروژه اقامتگاه عملیاتی و نیروگاه صد مگاواتی بازدید کرد.
بابایی درباره چالش های موجود در روند تولید گاز گفت:‌ از جمله این چالش ها می توان به کاهش خوراک دریافتی با توجه به عمر میدان های بالادستی،  افزایش خوردگی تجهیزات و خطوط انتقال با توجه به تغییرات کیفی خوراک دریافتی ، لزوم توسعه میدان های  جدید برای جبران کاهش ظرفیت تولید نسبت به ظرفیت اسمی پالایشگاه، تأمین برق پایدار برای پالایشگاه با حفظ و بهره برداری از نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی و عدم اختصاص بهینه بودجه خارج از شمول برای  نظام­ مند شدن مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد .
وی ابراز امیدواری کرد که با تصمیم ها و مساعدتهای لازم شاهد حل این مشکلات باشیم.

انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مساعدت های لازم