سند آمایش حرکات سینوسی در برنامه‌ریزی را کاهش می‌دهد
سند آمایش حرکات سینوسی در برنامه‌ریزی را کاهش می‌دهد

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در اولین جلسه شورای هماهنگی توسعه منطقه ۵ آمایش کشور که با حضور استانداران استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی این استان ها در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین موجب پیشگیری از کارهای بی […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در اولین جلسه شورای هماهنگی توسعه منطقه ۵ آمایش کشور که با حضور استانداران استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی این استان ها در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: تدوین و اجرای سند آمایش سرزمین موجب پیشگیری از کارهای بی نتیجه و کم نتیجه خواهد شد و اهداف بلند پروازانه و منطقی را ایجاد خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: تکیه بر سند آمایش سرزمین موجب حذف حرکات سینوسی در برنامه ریزی خواهد شد و جهت گیری برنامه ریزان برای رسیدن به قله اهداف را تصحیح و تسریع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگروه های مشترک در برخی زمینه ها به ارتقا و تقویت سند آمایش سرزمین منطقه ۵ کمک خواهد کرد، افزود: کارگروه های تخصصی آب، انرژی، راه، گردشگری، محیط زیست و زنجیره صنعت، معدن و کشاورزی و باغداری ذیل شورای هماهنگی توسعه منطقه ای منطقه ۵ آمایش کشور ایجاد خواهد شد و با مدیریت روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی سه استان فعالیت خواهند کرد.

استاندار فارس تاکید کرد: هر سه استان سند آمایش سرزمین را در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خود مصوب و همه طرح‌های بزرگ استان که در راستای این سند باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

در این جلسه استاندار بوشهر با بیان اینکه سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در حوزه های مختلف مانند گردشگری، درمان، اقتصاد دریامحور و آب مکمل یکدیگر هستند، اظهارداشت: تمرکز بر طرح های راه آهن و آزادراه بسیار مهم هستند و بستر رشد و توسعه را فراهم می‌کنند.

دکتر احمد محمدی‌زاده تاکید کرد: نظرات مدیریت ارشد استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سند آمایش سرزمین، توسط روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی این استان ها تدوین و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با تاکید بر تقویت و ارتقای سطح توجه سند آمایش سرزمین به استان های منطقه ۵ اظهارداشت: باید با دورنگری و نگاه به اهداف بلندمدت، تقویت سند آمایش سرزمین منطقه ۵ مطالبه شود.

دکتر سیدعلی احمد زاده با بیان اینکه ظرفیت های بسیار بالایی در سه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر وجود دارد که باید بیشتر از قبل برای توسعه این منطقه مورد توجه سند آمایش سرزمین قرار گیرد، افزود: همکاری و هماهنگی سه استان منطقه ۵ زمینه توسعه و افزایش رفاه مردم را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/سمیه یگانه

سند آمایش