زمان برگزاری یادواره شهدای عشایر فارس تغییر کرد
زمان برگزاری یادواره شهدای عشایر فارس تغییر کرد

فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان فارس گفت: یادواره ۲ هزار شهید فارس که قرار بود ۳۰‌ آبان برگزار شود به دلیل رویدادهای هفته گذشته، ۲۸ آذر برگزار خواهد شد. سرهنگ پاسدار عیسی افسری یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: عشایر فارس ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند به گونه ای که شهدای عشایر […]

فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان فارس گفت: یادواره ۲ هزار شهید فارس که قرار بود ۳۰‌ آبان برگزار شود به دلیل رویدادهای هفته گذشته، ۲۸ آذر برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار عیسی افسری یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: عشایر فارس ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند به گونه ای که شهدای عشایر فارس یک پنجم شهدای عشایر کشور است.
وی ادامه داد: ما به برکت یادواره شهدا خدماتی را به کمک سایر نهادها انجام دادیم یا در حال انجام است که مرمت منزل محرومین، توزیع نوشت افزار، تهیه تجهیزیه، تهیه شهریه دانش آموزان مدارس عشایری، کمک به کسب و کار عشایر ، اعزام تیم های بهداشت و درمان به مناطق عشایری از مهمترین این اقدامات است.
فرمانده سپاه ناحیه عشایر فارس گفت: دبیرستان عشایری شیراز که ۹۲ شهید تقدیم انقلاب شده در یادواره شهدا مدنظر است که اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پذیرفته است در این دبیرستان تدفین شهدای گمنام و ساخت یادمان شهدا را انجام دهد.
سرهنگ افسری افزود: همچنین طرح گردشگری ایثار نیز جزو برنامه هایی است که دنبال می کنیم تا برنامه راهیان نور را به سمت این دبیرستان عشایری هدایت کنیم.
وی ادامه داد: در روستای شهید آباد شهرستان خرم بید که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است  نیز برنامه هایی داریم تا این روستا را بهتر در کشور معرفی کنیم.

۲۰۰ برنامه سپاه عشایر در هفته بسیج
فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان فارس با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج “بسیج ۴۰ سال خدمت ، جهاد و شهادت است” گفت:  در این ۴۰ سال، بسیج با جهاد و جنگ تحمیلی فعالیت خود را آغاز کرد و پس از جنگ خدمات بسیج ادامه یافت.
سرهنگ افسری افزود: امروز هم در بحث تهدیدات سخت از بسیج بهره گرفته می شود و هم در بحث خدمت رسانی به مردم بسیج فعال است که این یک نوع کار جهادی است.
وی ادامه داد: بسیج در حال حاضر گروه های جهادی چند نفره راه اندازی کرده تا به مردم خدمات ارایه دهد که در هر پایگاه مقاومت بسیج حداقل یک گروه جهادی فعال است.
فرمانده سپاه  عشایر فارس گفت: سپاه عشایر در هفته بسیج بیش از ۲۰۰ برنامه در سراسر استان اجرا می کند.
سرهنگ افسری اظهارکرد: در هفته بسیج اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم عشایری ، برنامه های تحکیم خانواده در حوزه سلامت زندگی، سبک زندگی، خدمات روانشناسی، مقابله با اعتیاد و آموزش خانواده ها، برگزاری یادواره شهدای عشایر، برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی و برنامه میقات صالحین از جمله برنامه ها است.
وی ادامه داد: بسیجیان سپاه عشایر ‌همچنین پنجم آذر در تجمع چند هزار نفری بسیجیان در شهرستان های مختلف از جمله شیراز مشارکت می‌کند.
فرمانده سپاه عشایر استان فارس در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به سمت تمدن سازی حرکت می کند، اینکه می گوییم محصول انقلاب اسلامی به دنیا صادر می شود منظور این است که ما به دنبال تمدن سازی هستیم.
سرهنگ افسری بیان کرد:‌ در بیانیه گام‌ دوم انقلاب اسلامی رهبری بر استفاده از جوانان و شعارهای استقلال طلبانه و عدم وابستگی تاکید دارند.
وی ادامه داد: بحث مشارکت مردمی ، عدالت محوری در تقسیم امکانات مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزایش چشم گیر فضای معنوی و اخلاق مورد تاکید رهبر معظم‌ انقلاب است.
فرمانده سپاه ناحیه عشایر فارس گفت: در جبهه اقتصادی نگاه رهبر معظم‌ انقلاب این است که توجه به تولیدات داخلی به حدی برسد که تحریم ها نتواند کاری کند.
سرهنگ افسری افزود: پیشرفت های کشور بسیار یوده است، روزی اجاره وارد کردن سیم خاردار به ایران نمی دادند اما امروز  تلاش شان این است مبادا ایران چیزی به خارج صادر کند.
وی ادامه داد: امروز در تمام حوزه ها باید نگاه به داخل و استعداد جوانان داشته باشیم.
بیست و نهم آبان تا پنجم آذر، هفته بسیج است.

پنجم آذر ۱۳۵۸ بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد.