ایرانیان میدان‌دار تمدن‌سازی در سطح دنیا هستند
ایرانیان میدان‌دار تمدن‌سازی در سطح دنیا هستند

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، اول بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: دنیا آبشخوری آب گل آلودی است که هرچه بیشتر به آن بپردازیم، عطش انسان بیشتر می‌شود و سیری ندارد. وی افزود: اگر به دنبال دنیا رفتیم از آن […]

به گزارش پگاه خبر؛آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، اول بهمن در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: دنیا آبشخوری آب گل آلودی است که هرچه بیشتر به آن بپردازیم، عطش انسان بیشتر می‌شود و سیری ندارد.
وی افزود: اگر به دنبال دنیا رفتیم از آن سیری نداریم تا وقتی که حضرت ملک‌الموت به زور پس بگیرد، لذا باید از اول در حد ضرورت‌ها و رسیدن به اهداف تلاش کنیم. هیچ تعلیم دینی هم به ما نگفته است که برای این مسئله کار نکنید، اما اگر تبدیل به دنیای خوشگذرانی دنیای آرزو داشتن و هوا و هوس شد، دیگر هیچ‌گاه تمامی ندارد.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: یک نفر آن‌قدر می‌خورد که هزاران نفر محروم می‌شوند و از خدا هم نمی‌ترسد و صدای هل من مزید او هم بلند است این‌ها را شبانه‌روز می‌بینیم. اینها به خاطر آن است که نفهمیده دنیا تمام شدنی است؛ یکی از مراتب تقوا همین است اینکه می‌گوییم با تقوا باشید یعنی از این کارها انجام ندهید. جوانانی در شهر و استان و کشور معطل هستند که بتوانند یک زندگی حداقلی فراهم کنند تا تشکیل خانواده بدهند، عده‌ای حق این‌ها را می‌خورند و می‌برند و تبدیل به خانه‌های ترکیه می‌شود… این حداقل آن است.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: از خود ما هم دور نیست و ممکن است بسیار از افرادی که نزدیک هم هستند و در جمع مومنین هم هستند فرضا پولی برای او برسد باید بداند چه کند. از حرام اخذ نکند و در حرام خرج نکند. معنی اتقوالله عبادالله همین است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و تبریک این ایام گفت: آنچه مسلم است در راستای شخصیت ممتاز حضرت زهرا(س) سخن و بحث بسیار است اما ان‌شاءالله در مجالسی که مربوط به آن حضرت است همه بهره‌مند خواهند شد.
آیت‌الله دژکام با اشاره به وضعیت ایرانیان و مسلمانان در ابعاد جهانی گفت: قریب ۳۰ سال پیش جهان یک تغییر بزرگ در آن رخ داد. در قبل از این سی سال به اصطلاح دو ابر قدرت در دنیا داشتیم یکی آمریکا و دیگری شوروی. در همان دهه‌های پیش امام راحل نامه‌ای به رئیس شوروی نوشت که در آن نوشته بودند دوره ابرقدرتی شوروی تمام شده است و مارکسیسم را در زباله‌دان تاریخ باید پیدا کنید. بعد فرموده بود مسلمان شوید که اگر مسلمان شوید بسیار به نفع شماست. برداشت آن کسی که صدر هیئت رئیسه بود این شد که امام می‌خواهد با او یک معامله دنیوی کند و نمی‌دانست که پیام پیامبر را به او رسانده است و به وزیر خارجه خود یک نامه‌ای داد و گفت ما همکاری‌های دنیایی با شما می‌کنیم. در پایان این جلسه حضرت امام فرمود من می‌خواستم او را متوجه چیز دیگری کنم، اما او متوجه نشد، می‌خواستم در آخرت را به روی او باز کنم می خواستم به او بگویم دنیا همه چیز نیست آخرت هم هست و الاخره خیر و ابقی ایمان بیاور ولی او پاسخ می‌دهد با هم معامله می‌کنیم و همکاری راهبردی می‌کنیم.
وی با بیان اینکه همان روز امام تصریحاً فرمود ارتباطات و معاملات با خود شوروی اشکالی ندارد و ما این ارتباطات را خواهیم داشت، افزود: وقتی فروپاشی شوروی تحقق پیدا کرد آمریکا احساس کرد ابر قدرت دیگری در مقابل او نیست که بخواهد خودش را نشان دهد و ادعا کرد که نظم نوین جهانی درست می کنیم و در نظم نوین جهانی گفتند که جهان یک رئیس بیشتر ندارد و آن یکی هم آمریکاست و این همان صدای انا ربکم الاعلی آمریکا بود مانند فرعون، همان روز هم ما که خدا را باور داریم در مقابل این حرف ایستادیم و گفتیم این حرف هم به نتیجه نمی‌رسد عالم خدا دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: چند دهه گذشته است و در این چند دهه‌ای که گذشته و آمریکا مدعی بوده است که می‌خواهد همه مسائل جهان را با ریاست خود حل کند. کارهایی که کرده است را بررسی کنیم کجای دنیا چه کرد و به کجا رسید، ۲۰ الی ۳۰ سال را درگیر افغانستان بوده است، اکنون آمریکا از افغانستان فرار کرد یا خیر؟ آمریکایی که مدعی بود می‌خواهم همه عالم را بچرخانم در این افغانستان فرار کردند، بنابراین این ادعای بیخود شکست خورده است.
وی اظهار کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم هیچ پایگاهش مورد حمله قرار نگرفته بود، آیا موشک‌های ایرن به عین‌الاسد نخورد؟ نتیجه این قضیه آن بود که قاعدتاً باید جواب میداد؛ ولی جرأت پاسخ نداشت برای اینکه می‌دانست کار از اینی که هست بدتر می‌شود. این یک طبل توخالی است، قیافه‌اش زیاد است ولی واقعیتش شکست است. امروز در سوریه آمریکا شکست خورده است. می‌خواست حضور آنچنانی داشته باشد اما مشاهده کردیم متحدینش و خودش را به عقب راندند.
آیت‌الله دژکام خطاب به افرادی که ابرقدرتی آمریکا را پذیرفته‌اند گفت: هنوز عده‌ای به نظرشان می‌رسد که آمریکا بسیار زور دارد. نمی‌خواهیم بگوییم که هیچ قدرتی ندارد ولی آنقدر خیال می‌کنند نیست. این فرآیند عادی‌سازی روابط با اسرائیل که در کشورهای اطراف خلیج فارس شکل گرفت با این باور بود که اگر با اسرائیل یا آمریکا سازش کنیم قدرتمند خواهیم شد و می‌گوییم ما متحد آمریکا هستیم. این متحد آمریکا بودن برای دبی که مثل مرکز اقتصادی غرب آسیا است اینقدر نمی‌ارزید که انصارالله یمن فرودگاه و شهرک صنعتی او را زد. انصارالله یمن که قدرت منطقه‌ای نیست یک گروه هستند که برای آزادی کشور خود می‌جنگند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اضافه کرد: این‌ها سفارت اسرائیل را که چند ماه پیش در کشورشان باز کردند، برای چه باز کردند؟ برای اینکه امنیت و اقتصاد داشته باشند. مشاهده می‌کنیم امنیت و اقتصاد آن‌ها مثل خانه عنکبوت با چهار پهپاد به هم می‌ریزد. این هم از یک کشوری که تقریبا۱۲۰۰ کیلومتر با مرکز دبی فاصله دارد، نه با یک کشوری که اگر بخواهد حرکت کند فاصله آن به ۵۰ کیلومتر نمی‌رسد.
وی بر ضرورت عبرت‌گیری از این وقایع تأکید کرد و گفت: درسی که می‌گیریم این است که توکل بر خدا ضرر ندارد. سی سال است، ایستاده‌ایم عزت و عظمت شما هیچ دست نخورده و اضافه شده است، از روزی که جنگ نامتقارن را وسط شهرهایمان اجرا می‌کردیم تاکنون که بحمد الهی پایگاه‌های آمریکا را از ایران دور می‌کنند تا ایران آن را نزند. این عزتمندی به دلیل مقاومت در راه خدا نصیبمان شده و آن خواری و ذلت هم نصیب دبی و عربستان و دیگران شده است زیرا تسلیم طاغوتی مثل آمریکا شدند و کاش آن‌ها هم درس می‌گرفتند و دست از این اداها برمی‌داشتند.
آیت‌الله دژکام تأکید کرد: باید این درس را خوب بفهمیم و قدر مقاومت را بدانیم مقاومت و شعار نه شرقی و نه غربی و استقلال و آزادی را بفهمیم که رهبر عظیم‌الشأن اجرا می‌کند و این‌ها را شکرگزار باشیم و ادامه دهیم، ان‌شاءالله وضعمان از این بهتر خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: در راستای حرکت برای خنثی کردن دسیسه‌های آمریکا، یک کار سترگی در دولت آیت‌الله رئیسی شروع شده است. این کارها کارهای کوچکی نیست، ما ایستاده‌ایم و شعار این دولت این است که تحریم‌ها را خنثی می‌کند، بر خلاف شعار دولت قبل که می‌گفت می‌رویم مذاکره می‌کنیم ولی دولت فعلی می‌گوید ما مذاکره را ترک نمی‌کنیم و قراردادی را هم که نوشته‌ایم به آن پایبند هستیم، اما معطل شما نمی‌مانیم، تا چند کشور بگویند اگر خواستیم شما نان می‌خورید و اگر نخواستیم شما نان نمی‌خورید، مگر شما خدا هستید؟ باید این حرکت را انجام می‌دادیم.
وی اظهار کرد: بحمد الهی در هفته‌ای که گذشت دو حرکت قوی در راستای خنثی کردن و بی اثر کردن تحریم شاهد بودیم؛ یکی آغاز اجرای قرارداد ۲۵ ساله راهبردی با چین که وزیر خارجه رفتند و این شروع شد و همه تاجرها و سرمایه‌دارها و کسانی که کار اقتصادی می‌کنند، اکنون دستشان در معامله با یک کشوری که قدرت دوم اقتصادی دنیا است، باز است خصوصاً در استان فارس ما توقعمان آن است که این تجارت‌ها و روابط اقتصادی طراحی شود و شکل بگیرد و این ارتباطات تجاری و معاملات و کارهای اقتصادی که نان مردم در آن است ان‌شاءالله محکم شود و آن جهت دیگر هم که حرکت و مسافرت ریاست جمهوری اسلامی ایران به روسیه بود که دیدید و حرکت‌های ارزشمندی که جنبه نمادین داشت و تبیین خواهد شد که چه حرکتی دارد در دنیا رخ می‌دهد و مسلمانی شما چطور دارد خودش را نشان می‌دهد.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در پایان این سفر در تحلیل‌های دیگری برای خنثی شدن تحریم‌ها خواهیم شد، ابراز امیدواری کرد: همه این تحریم‌ها را هم شاهد باشیم که به زودی خنثی می‌شود و عزت و عظمت ایران و اسلام خاری باشد در چشم کسانی که نمی‌توانند ببینند مسلمانان عزتمند هستند و ایرانیان میدان‌دار تمدن‌سازی در سطح دنیا هستند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ایرانیان میدان‌دار