بررسی اهمیت اشتغال و همچنین تسهیل و رفع موانع تولید
بررسی اهمیت اشتغال و همچنین تسهیل و رفع موانع تولید

در بازدید میدانی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیران اداره کار و تامین اجتماعی از کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز به اهمیت تولید و اشتغال و همچنین تسهیل و رفع موانع تولید پرداخته شد.

به گزارش پگاه خبر؛علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز مشکلات متعددی به ویژه در تامین مواد اولیه دارد، مطرح کرد: این کارخانه با ظرفیت تولید ۲۰ درصدی فعالیت دارد و کارگران آن علیرغم اشتیاقی که به افزایش ظرفیت تولید دارند اما در تامین مواد اولیه نظیر روغن خوراکی مشکلاتی وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در راستای گلایه‌مندی عوامل تولید این کارخانه مبنی بر اینکه مالکان برنامه‌ای برای افزایش تولید ندارند، گفت: روغن نباتی نرگس شیراز یک برند معروف این شهر و استان است که اگر فرآیند تولید آن بهبود پیدا کند می‌تواند علاوه بر تامین نیاز مصرفی درون‌استانی، نیازهای استان‌های همجوار را هم تامین کند که در این زمینه مالکان و مدیران بایستی تعهد لازم را داشته باشند.

رعیتی‌فرد یا اشاره به اینکه خواست و حرکت بخش خصوصی باید به سمت توسعه ظرفیتهای تولیدی باشد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید اهلیت‌سنجی شوند و از حسن نیت منابع انسانی و حمایت‌ دستگاه‌های دولتی بهره‌مندی مناسبی داشته باشند.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در ادامه این برنامه با بیان اینکه کارگران باید از حقوق خود دفاع کنند، مطرح کرد: ما بر اساس وظیفه‌ای که داریم در کنار کارگران هستیم و معتقدیم که باید از حقوق خود دفاع کنند اما در مطالبه‌گری‌ها باید ببینیم مشکل اصلی نه فقط این کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز بلکه تمامی واحد‌های تولیدی از کجاست و راهکار حل آن به چه شکل قابل حل خواهد بود.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نظیر سازمان صمت، اداره کار، تامین اجتماعی و حتی بانک‌های عامل و دستگاه‌های قضایی در کنار واحدهای تولیدی و منابع انسانی آن هستند و تمام تلاش خود را در چارچوب ظرفیت‌های قانونی بکارگرفته‌اند تا خط تولید هم فعال بماند و هم اینکه توسعه پیدا کند اما مدیران کارخانه هم باید نسبت به این مانع‌زدایی‌ها و تسهیلات انجام گرفته با عملکرد مثبت خود، پاسخ مناسب دهند.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به قانون انتزاع و واگذاری بخشی از امور مربوط به تولید به جهاد کشاورزی در تامین مواد اولیه لازم جهت تولید روغن این کارخانه، اظهار داشت: مشکلات مربوط به تامین روغن خوراکی را به سهم خود پیگیری خواهیم کرد و دستگاه‌های متولی مسئول را در راستای حمایت از تولید و اشتغال بسیج خواهیم کرد.

رئیس سازمان صمت فارس در پایان با تاکید بر اینکه کارگران این کارخانه و حتی دستگاه‌هایی نظیر شورای اسلامی شهر شیراز و محیط زیست همواره مطالبه‌ خود را مطرح کرده‌اند، گفت: متاسفانه چندین سال است که موضوع انتقال این کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی شیراز آغاز شده که اقدامی خاص انجام نگرفته است و مدیران کارخانه باید به تعهدات خود عمل کنند تا بتوانند با یک نگاه اقتصادی و برنامه مدیریتی کارآمد در فعالیت‌های تولیدی خود و توسعه‌ هدفمند آن بر اساس نیازهای روز جامعه و مصرف‌کنندگان واقعی، نقش‌آفرین باشند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بررسی اهمیت اشتغال