توانمندسازی و نشاط خانواده های روستایی استان
توانمندسازی و نشاط خانواده های روستایی استان

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس،زهرا یقطین، امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) در اجلاس مشاوران امور بانوان دستگاه های استان فارس ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کاملی هستند و زیر بار ظلم و طاغوت نرفتند که امام زمان (عج) نیز به این موضوع اشاره فرموده […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس،زهرا یقطین، امروز (چهارشنبه ۲۹ دی) در اجلاس مشاوران امور بانوان دستگاه های استان فارس ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کاملی هستند و زیر بار ظلم و طاغوت نرفتند که امام زمان (عج) نیز به این موضوع اشاره فرموده اند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: حضرت زهرا (س) در دفاع از حق و ولایت و تشخیص درست تکلیف و وظیفه سرآمد تمام افراد جامعه هستند و باید الگوی جامعه امروز ما قرار بگیرند.
وی با اشاره به پیش رو بودن سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: در انقلاب اسلامی به برکت امام راحل، تعریف جدیدی از حضور اجتماعی و انسانی زن ارائه شد و مکتب جدیدی از زن که نه شرقی و نه غربی است به دنیا نشان داده شد.
یقطین ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اولین پاسخ دهندگان به انقلاب زنان بوده و هستند و همواره در دوران انقلاب، پس از انقلاب و دفاع مقدس و امروز حضور زنان در جامعه ما موثر بوده است.
وی اعلام کرد: یک بانوی جوان متولد دهه ۸۰ به عنوان مسئول کمیته زنان و خانواده دهه فجر در شیراز انتخاب شده و در سایر شهرستان های فارس در هفته بزرگداشت مقام زن و مادر علاوه بر برنامه های درون سازمانی دستگاه ها و ادارات استان به اجرای برنامه هایی که قابلیت استفاده برای عموم جامعه را دارد نیز پرداخته خواهد شد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس ضمن تبریک تقارن هفته زن با دهه مبارک فجر گفت: برنامه های متعددی در سراسر استان به صورت مشترک برای این ۲ مناسبت پیش بینی شده است که طرح بزرگ «بشری» در ۱۳۵ روستای استان فارس با محوریت توانمندسازی و نشاط خانواده های روستایی از این موارد است.
وی افزود: تجلیل از ۱۴ بانوی نخبه جوان در سی و نهمین سمینار تخصصی و علمی «کوثر» با محوریت بانوان انقلابی و ارزشی پیشکسوت شهر شیراز، افتتاح نخستین پارک بانوان شیراز در دولت سیزدهم، شناسایی بانوان کارآفرین نوپا که قابلیت توسعه کار و به کارگیری نیروهای جدید دارند و … از دیگر برنامه ها به مناسبت این ایام است.
یقطین اعلام کرد: راه اندازی میز فروش محصولات مشاغل خانگی با اولویت زنان سرپرست خانوار در ورودی اداره های استان و شهرستان شیراز از دیگر برنامه های این هفته است و نمایشگاه تخصصی منطقه ای محصولات بانوان عشایر در شهرستان فیروزآباد راه اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد:  دبیرخانه تجلیل از بانوان نخبه و فعال فرهنگی شاغل در دستگاه های اجرایی و ادارات شهرستان و تجلیل از فعالان قرآنی و فرزندان شاهد که در کسوت مادری هستند به صورت متمرکز همراه با برنامه های جانبی ویژه کودکان در هفته زن اجرا خواهد شد.
یقطین اضافه کرد: «نذر رهایی» برای آزاد سازی زنان زندانی جرائم غیرعمد با اولویت زنان سرپرست خانوار و پویش «نذر خون خانوادگی» با محوریت جامعه بسیج زنان استان نیز در این ایام اجرا خواهد شد.
وی از برگزاری کارگاه های آموزشی با عنوان «حس خوب ریحانه» در استان خبر داد و گفت: این کارگاه همراه با ارائه مشاوره های خانواده و ارائه آموزش های مهارتی با محوریت تعالی اجتماعی بانوان، عزت نفس و اعتماد به نفس بانوان در سراسر استان توسط تمامی دستگاه ها،  ادارات و مجموعه های مردمی برگزار می شود.
انتهای پیام/سمیه یگانه

توانمندسازی و نشاط