ریشه قراردادهای سفیدامضادر استان باتلاش کارکنان روابط کارخشکانده شد
ریشه قراردادهای سفیدامضادر استان باتلاش کارکنان روابط کارخشکانده شد

به گزارش پگاه خبر؛علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز، ۲۹ دی در نشست تخصصی حوزه مدیریت روابط کار استان فارس با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان فارس گفت: رهبری در این سفر فرمودند که فارس در قله است لذا این استان باید در همه حوزه‌ها صاحب […]

به گزارش پگاه خبر؛علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز، ۲۹ دی در نشست تخصصی حوزه مدیریت روابط کار استان فارس با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان فارس گفت: رهبری در این سفر فرمودند که فارس در قله است لذا این استان باید در همه حوزه‌ها صاحب ایده و خلاقیت باشد.
وی، کارگر و کارفرما را دو بال تولید کشور عنوان کرد و افزود: این دو بخش در زمانه شیوع کرونا توانستند کشور را از این گردنه سخت اقتصادی با کمترین مشکل عبور دهند.
رعیتی‌فرد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دغدغه‌های کارشناسان و مدیران ستادی روابط کار پاشنه آشیل این وزارتخانه است، ادامه داد: ایجاد سامانه بیمه بیکاری در شرایط شیوع کرونا موجب تسهیل در ارائه خدمات به جامعه کار و تلاش کشور شد که با توسعه خدمات غیرحضوری و بهره از تجهیزات مدرن می‌توان در جهت توسعه خدمات گام موثری برداشت.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بازرسین کار باید به تجهیزات و لوازم آنلاین برای صدور اخطار و ابلاغ مجهز شوند تا با ایجاد این زیرساخت ضمن گسترش شفافیت در امور، دست دخالت‌های نابجا نیز کوتاه شود.
رعیتی‌فرد در ادامه از انجام توافق با مدیریت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جهت تنظیم روابط کار خبرداد و گفت: توافق اولیه در این باره انجام شده تا با استفاده از ظرفیت این مناطق، کمک بازرسان کار در این محل ‌ا تعیین و بر تنظیم روابط کار در مناطق ویژه و آزاد اقتصادی نظارت کنند.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  اظهار کرد: ۳ میلیون واحد صنفی در سطح کشور وجود دارد که نیازمند بررسی مسائل ایمنی، اجرای قانون کار و طبقه‌بندی مشاغل هستند.
وی در بخش دیگر سخنان خود
وی در پایان بر ضرورت بررسی دقیق تقاضاهای مشاغل سخت و زیان‌آور، ارتقای ایمنی در واحدهای تولیدی و کارگاه‌ها و صیانت از نیروی کار تاکید کرد.
مصطفی هاشمی، سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از حوزه مدیریت روابط کار فارس گفت: حوزه مدیریت روابط کار استان فارس در سطح کشور ممتاز است.
وی تصریح کرد: شعار هر کارگر و هر کارفرمای این استان باید عضو یک تشکل صنفی باشد سرلوحه کار کارکنان روابط کار این استان قرار دارد.
هاشمی با بیان اینکه ۸۷ تشکل کارگری و کارفرمایی در یکسال گذشته در این استان تشکیل شده است، گفت: هزار و ۶۹ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعال است.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک با اتاق اصناف و آموزش فنی و حرفه‌ای این استان خبرداد و گفت: این طرح برای ارائه آموزش و اشتغالزایی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در دستور کار قرار دارد.
هاشمی با بیان اینکه وجود تعداد زیادی واحد صنفی در فارس وجود دارد، افزود: کاهش حوادث و ایمن‌سازی واحدها و کارگاه‌های این استان امر مهم و البته دشواری است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به موضوع ایمنی و صلاحیت شرکت‌ها در این استان اظهار کرد: ریشه قراردادهای سفیدامضا در استان فارس با تلاش کارکنان حوزه روابط کار خشکانده شد.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان گفت: دامنه فعالیت شرکت‌های خدماتی در سطح این استان وسیع است و باید نظارت دقیقی بر فعالیت این بخش صورت پذیرد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ریشه قراردادهای سفیدامضادر استان