دوره آموزش سامانه اطلاعات مکانی در برق فارس برگزارشد
دوره آموزش سامانه اطلاعات مکانی در برق فارس برگزارشد

بمنظورآموزش و آگاه سازی متخصصین فنی شرکت برق منطقه ای استان فارس استفاده از توانمندی های سامانه اطلاعات مکانی (GIS) و عملیاتی نمودن آن در فعالیت های جاری شرکت، دوره آموزشی سامانه اطلاعات مکانی WebGISبرق منطقه ای فارس با مشارکت مدیران و کارشناسان فنی شرکت برگزار گردید.

به گزارش پگاه خبر؛این دوره آموزشی با هماهنگی دفتر فن آوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات شرکت برق فارس برگزار شد ، از آنجا که ماهیت مکانی بیش از۸۰ درصدی اطلاعات صنعت برق و گستردگی جغرافیایی تجهیزات شبکه برق انتقال و فوق توزیع، نیاز به استفاده از سامانه اطلاعات مکانی دارد و پاسخگویی به استعلامات، مطالعات فنی شبکه، یافتن محل دقیق حوادث خطوط بهره گیری از آن را ضروری ساخته است این دوره آموزشی ترتیب یافت.
بر اساس اعلام دفتر فن آوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات شرکت برق فارس ، استفاده از سامانه اطلاعات مکانی و GISبعنوان مرجع مؤثر در تصمیمگیری و برنامه ریزی صنعت برق به طور روز افزون در حال افزایش می باشد.
این دوره آموزشی به دلیل محدودیت های کرونایی و عدم امکان برگزاری بصورت حضوری، از طریق مجازی و به صورت آنلاین طی چهار روز، در تاریخ های۱۱ , ۱۲ , ۱۴ و ۱۵دی ماه با پشتیبانی دفتر فن آوری ارتباطات و مدیریت اطلاعات و توسط شرکت مشاور در زمینه اطلاعات مکانی با ارائه مهندس سرتیپی استاد دانشگاه و مدیر عامل شرکت مشاور فراعمراننگار برگزار گردید.
مخاطبان این دوره آموزشی،مدیران ، اعضای کمیته راهبری اطلاعات مکانی و تمام پرسنل فنی شرکت بودند که با اطلاعات مکانی تجهیزات شبکه در ارتباط هستند ، این افراد اعم از نیروهای ستادی و روسای نواحی و ناظران پست و همچنین تمام کارشناسانی که به نحوی ازاطلاعات مکانی در مدیریت فعالیت های خود بهره می برند می باشند .
سامانه اطلاعات جغرافیایی:Geographic Information System – GIS) یک سامانه اطلاعاتی رایانه‌ای است که به تولید، پردازش، تحلیل، و مدیریت اطلاعات جغرافیایی می‌پردازد. به عبارت دیگر “GIS” یک سامانه رایانه‌ای برای مدیریت و واکاوی اطلاعات جغرافیایی بوده که توانایی گردآوری، ذخیره، واکاوی و نمایش اطلاعات جغرافیایی را دارد.هدف نهایی یک سامانه اطلاعات مکانی ، پشتیبانی برای تصمیم‌گیری‌های پایه‌گذاری‌شده بر پایه داده‌های جغرافیایی می‌باشد و عملکرد اساسی آن بدست آوردن اطلاعاتی است که از ترکیب لایه‌های متفاوت داده‌ها با روش‌های مختلف و با دیدگاه‌های گوناگون بدست می‌آیند.
انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

دوره آموزش سامانه