بازگشایی مدارس بدون سرویس ایاب و ذهاب
بازگشایی مدارس بدون سرویس ایاب و ذهاب

به گزارش پگاه خبر؛با کاهش پاندمی منحوس کرونا و بازگشایی مدارس ، یکی از دغدغه های والدین نحوه تردد فرزندان به مدرسه است . اگر چه در اواسط سال تحصیلی مدارس بازگشایی می شوند اما نمی توان حجم قابل توجهی از دانش آموزان را بدون سرویس مدرسه به والدین سپرد . برخی مدیران مدارس بدون […]

به گزارش پگاه خبر؛با کاهش پاندمی منحوس کرونا و بازگشایی مدارس ، یکی از دغدغه های والدین نحوه تردد فرزندان به مدرسه است .
اگر چه در اواسط سال تحصیلی مدارس بازگشایی می شوند اما نمی توان حجم قابل توجهی از دانش آموزان را بدون سرویس مدرسه به والدین سپرد .
برخی مدیران مدارس بدون برنامه به والدین اعلام کرده اند که در این زمینه مسولیتی ندارند و از زیر بار مسولیت شانه خالی می کنند.
بسیاری از والدین شاغل در ادارات و شرکتها امکان تردد ۴نوبت صبح و ظهر برای رساندن دانش آموز به مدارس ندارند .
آموزش و پرورش باید در این مسیر با درک مشکلات خانواده ها تدبیری کند تا سرویس های مدارس راه اندازی و فعال شود .

در چند روز اخیر افزایش حجم ترافیک در ساعات اولیه و پایانی مدارس و مشکلات تردد ،کاهش ساعت کار والدین شاغل در ادارات و حتی بخش خصوصی بیانگر ضرورت تدبیر فوری برای راه‌اندازی سرویس های مدارس است .

پیشنهاد می شود مدیریت آموزش و پرورش با همکاری شهرداری و دستگاههای ذیربط نسبت به راه اندازی سرویسهای اتوبوس مینی بوس و تاکسی در ایام باقی مانده از سال تحصیلی اقدام نمایند

تعیین قیمت سرویس ها و تعرفه گذاری مسیرها نیز مانند سنوات گذشته در دستور کار قرار گرفته و در شرایط سخت اقتصادی با کنترل قیمت‌ها از تعدی برخی رانندگان جلوگیری گردد .
ابراهیم عباسی روزنامه نگار،فعال اجتماعی،پژوهشگر

انتهای پیام/

بازگشایی مدارس