هدف هفته هوای پاک ارتقاء مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا است
هدف هفته هوای پاک ارتقاء مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا است

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در محیط زیست فارس گفت: دستورالعمل برنامه‌های هفته هوای پاک با محوریت برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی اجرا خواهد شد. او گفت: هفته هوای پاک با شعار “هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی” از تاریخ ٢٩ دی تا ۵ بهمن […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در محیط زیست فارس گفت: دستورالعمل برنامه‌های هفته هوای پاک با محوریت برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی اجرا خواهد شد.
او گفت: هفته هوای پاک با شعار “هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی” از تاریخ ٢٩ دی تا ۵ بهمن با اجرای برنامه های پایدار و مشارکت اجتماعی بیشتر برگزار می شود.
ظهرابی گفت: با هدف اجرای برنامه‌های منسجم و هماهنگ در محیط زیست فارس و مشارکت مطلوب هم استانی ها، دستورالعمل هفته هوای پاک تدوین و ضمن هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه به شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده است.
او گفت: حضور در رسانه‌ها، افتتاح شماری از طرح‌ها، انجام برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی به شکل مجازی و انجام فعالیت‌هایی با هدف فرهنگسازی و اطلاع رسانی، بخشی از اقدامات پیش بینی شده در این هفته است.
او از برگزاری افتتاحیه جشنواره رسانه‌ای آسمان نیلگون با معرفی برترین تولیدات رسانه‌ای با موضوع هوای پاک و در زمینه “موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پادکست ” تولیدات جانبی “استیکر، گیف، پوستر” خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین گفت: معرفی نفرات برتر مهرواره ادبی با طبیعت مهربان، اجرای برنامه درختکاری در قالب طرح جنگلانه، برگزاری دوره آموزشی در سامانه شاد برای دانش آموزان و برگزاری کارگاه آموزشی آلودگی هوا برای معلمان با همکاری پژوهشکده معلم در این هفته برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
او گفت: هدف اصلی این برنامه‌ها گسترش و ارتقاء مشارکت مردمی در کاهش آلودگی هوا و اطلاع‌رسانی به مردم در سطوح مختلف و ایجاد حساسیت در بین آن‌ها نسبت به موضوع آلودگی هوا و نقش‌آفرینی تمامی دستگاه‌ها در اجرای قانون «هوای پاک» است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

هدف هفته هوای پاک