برف‌روبی چهارهزارو ۲۷۵ کیلومترازمحورهای برفگیر استان
برف‌روبی چهارهزارو ۲۷۵ کیلومترازمحورهای برفگیر استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس یکشنبه ۲۶ دی اعلام کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته چهار هزار و ۲۷۵ کیلومتر از محورهای برفگیر این استان برف‌روبی شد.

به گزارش پگاه خبر؛علیرضا سیاهپور، یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اینک ۷۰۰ نیروی راهدار به همراه ۴۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در محورهای مختلف استان مستقر و آماده خدمات رسانی به هموطنان و فراهم کرده شرایط برای تردد ایمن و روان در محورهای استان هستند.
وی ادامه داد: با ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه تا ظهر یکشنبه ۲۶ دیماه در ۱۰ شهرستان فارس شاهد بارش برف بودیم و در ۲۴ شهرستان نیز بارش‌ها به شکل باران بود.
او بیان کرد: راهداران به منظور جلوگیری از یخ زدگی محورها، پس از انجام عملیات برف روبی اقدام به نمک پاشی و شن پاشی به میزان ۲ هزار و ۷۳۸ تن در محورها پاکسازی شده کردند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار داشت: با آغاز بارش‌ها تحت تاثیر این سامانه بارشی در ۲۰۵ مقطع کوهستانی شاهد ریزش‌هایی در راههای استان بودیم که با توجه به آمادگی نیروهای راهداری و حضور آنها در محورها، بلافاصله محورها پاکسازی و ایمن شدند.
سیاهپور گفت: همچنین راهداران ما طی طی ۴۸ ساعت گذشته به ۳۸۰ خودروی نیازمند کمک رسانی و امداد رسانی کردند و ۴۲ نفر مسافر در راه مانده را نیز در راهدارخانه‌های استان اسکان دادند.
وی، از شهروندان خواست که حتی المقدور از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و در صورت انجام سفر، حتما تجهیزات و امکانات زمستانی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

بازگشایی محور روستایی کولار – خسرو شیرین
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آباده در خصوص بازگشایی محور روستایی کولار – خسرو شیرین گفت: این محور به دلیل بارش شدید و چند ساعته برف بسته شده بود که با حضور نیروهای راهداری بازگشایی شد.
اکبر کارگر افزود: با توجه به بارش برف در نقاط مختلف شهرستان، بازگشایی محورهای اصلی و شریانی در اولویت نیروهای راهداری قرار دارد و پس از بازگشایی این محورها، راهداران به همراه ماشین آلات راهداری برای بازگشایی در محورهای فرعی و روستایی حضور می‌یابند.
وی افزود: هم‌اینک تمام محورهای شهرستان باز است و تردد ایمن در آنها جریان دارد.
او اظهار داشت: با توجه به پیش بینی تداوم بارش‌ها به ویژه بارش برف، به شهروندان به ویژه در مناطق روستایی توصیه می‌شود از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

برف‌روبی