با وجود هتل آسمان بنای ارگ کریمخان ثبت جهانی نمی شود
با وجود هتل آسمان بنای ارگ کریمخان ثبت جهانی نمی شود

به گزارش پگاه خبر؛در دیدار علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه تاریخی فرهنگی منطقه ۸ شیراز و کارکنان این مجموعه در محل این شهرداری و بازدید از بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز از پروژه‌های مختلف عمرانی و چگونگی ارتقاء […]

به گزارش پگاه خبر؛در دیدار علیرضا پاکفطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با علی مصلی‌نژاد، شهردار منطقه تاریخی فرهنگی منطقه ۸ شیراز و کارکنان این مجموعه در محل این شهرداری و بازدید از بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز از پروژه‌های مختلف عمرانی و چگونگی ارتقاء سطح کیفی اقدامات در دست انجام، بررسی و به اهمیت خدمات انجام شده در این حوزه پرداخت.

علیرضا پاک فطرت، شهردار اسبق شیراز و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار و بازدید میدانی خود با شهردار و کارکنان منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با بیان اینکه منطقه ۸ هویت این شهر است، مطرح کرد: شهرها کانون قدرت، ثروت و فرهنگ هستند و اگر بتوانیم منابع مالی شهرداری را درست خرج کنیم فرهنگ و اعتبار شهر ارتقاء پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هویت شهر شیراز در منطقه ۸ شیراز است، افزود: هنوز در کوچه پس کوچه‌های منطقه تاریخی فرهنگی صدای گام‌های مشاهیر فرهنگی، ادبی و مذهبی شیراز از جمله آیت‌الله سید نورالدین حسینی الهاشمی و آیت‌الله شهید سید عبدالحسین دستغیب به گوش می‌رسد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه ارزش بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز به همین گذرها و کوچه پس‌کوچه‌های این منطقه است، گفت: تک‌دانه‌ها، جداره‌ها، گذرها و بدنه‌های بافت تاریخی فرهنگی باید با کمک مردم و میراث فرهنگی حفظ شود.

شهردار اسبق شیراز با تاکید بر اینکه برگشت مردم به بافت تاریخی فرهنگی شیراز اهمیت دارد، بیان داشت: اگر مردم به به بافت تاریخی فرهنگی برگردند ۵۰ درصد مشکلات حل خواهد شد؛ چراکه ثروت در دستان آن‌هاست.

وی گفت: بافت تاریخی فرهنگی شیراز باید برای معتادان متجاهر نا امن شود و هیچ معتادی در این منطقه نباشد.

پاک فطرت اظهار داشت: خیابان ۹ دی شیراز باید برای رویدادهای فرهنگی به ویژه نمایش آثار هنرمندان، خطاطان و نقاشان برنامه‌ریزی شود تا مردم به منطقه تاریخی فرهنگی توجه پیدا کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و شهردار اسبق شیراز با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بافت تاریخی فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: برخی‌ها مالکان بافت تاریخی فرهنگی نیستند بلکه مستاجر هستند و باید از ظرفیت‌های این شهر به عنوان مثال بناهای منحصربفردی نظیر ساختمان دادگستری و ساختمان شهرداری مرکزی نیز بهره‌برداری مناسبی بشود.

علیرضا پاک فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه با وجود هتل آسمان بنای ارگ کریمخانی شیراز ثبت جهانی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: زمانی که این هتل به صورت اسکلت ساختمانی بود و با امضای شهردار سابق و مجوزی که میراث‌فرهنگی داده بود، روند ساخت و ساز را با گرفتن تسهیلات بانکی ادامه داد و شیراز را از مواهب این ثبت که می‌توانست منجر به حفاظت در زمان وقوع جنگ، هنگام زلزله و جذب گردشگر بشود، محروم ساخت.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

با وجود هتل