جشنواره ایده‌های برتر اشتغال و کارآفرینی باهدف ترویج فرهنگ اشتغال
جشنواره ایده‌های برتر اشتغال و کارآفرینی باهدف ترویج فرهنگ اشتغال

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ثبت نام نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینی با اهدافی ازجمله شناسایی برترین‌ها، توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال و تشکیل بانک اطلاعاتی این بخش در فارس همزمان با سایر استان‌های کشور از ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.

به گزارش پگاه خبر؛مهروش جلالی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخستین جشنواره ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینی را برگزار می‌کند، گفت: از تمامی ایده‌پردازان، صاحبان فکر و اندیشه در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی برای شرکت در این رویداد دعوت می‌شود.
وی اظهار داشت: از جمله محورهای برگزاری این جشنواره می‌توان به اشتغال و کارآفرینی ،مشاغل خانگی ،اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان،اشتغال در مناطق روستایی، اشتغال در مناطق کمتر برخوردار اشتغال معلولین، اشتغال معتادین بهبودیافته ،اشتغال زندانیان آزادشده ،اشتغال زنان سرپرست خانوار ،اشتغال مرتبط با محیط زیست (کارآفرینی سبز)  و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی مکران اشاره کرد.
جلالی اهدافی که در برگزاری این جشنواره دنبال می‌شود را برشمرد و افزود: در این رویداد توسعه و ترویج فرهنگ اشتغال ، کارآفرینی و نوآوری ، شناسایی ایده‌های برتر اشتغالزا و کارآفرینانه و تشکیل بانک اطلاعاتی از ایده‌های برتر و صاحبان ایده دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: توسعه و ترویج ایده‌پردازی و ایده‌پروری، فراهم شدن زمینه حمایت ازایده.های برتر اشتغالزا و عملیاتی کردن آنها ،شناخت فرصت‌های ویژه اشتغال و کمک به ایجاد اشتغال پایدار ازجمله دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: ارزیابی ایده‌ها از طریق بررسی موارد نوآورانه، میزان امکان پذیری اجرای ایده ،  تاثیر بر اشتغال کشور و تعداد اشتغال ایجادی ، پایدار بودن اشتغال و نیاز به منابع مالی کمتر برای اجرای آن ایده انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۲۰دیماه سالجاری لغایت ۱۰بهمن ماه از طریق سامانه https://karafarinanebartar.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت ایده برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند در پایان افزود: در نهایت ایده‌های برتر شناسایی شده مورد تقدیر قرار گرفته و اعتبارات لازم جهت اجرایی شدن آن یا از طریق تخصیص بودجه و یا اتصال به سرمایه گذاران تامین خواهد شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

جشنواره ایده‌های برتر