واحد مسکونی افراد ثبت‌نام‌کننده تا پایان سال مشخص می شود
واحد مسکونی افراد ثبت‌نام‌کننده تا پایان سال مشخص می شود

به گزارش پگاه خبر؛رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود را سرکشی از مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر برشمرد و اظهار داشت: یکی از مناطقی که از سیل اخیر در شهر لار آسیب دید، بخشی از شهر لار است که سنگ این منطقه آهکی و شیب آن زیاد است […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود را سرکشی از مناطق آسیب‌دیده از سیل اخیر برشمرد و اظهار داشت: یکی از مناطقی که از سیل اخیر در شهر لار آسیب دید، بخشی از شهر لار است که سنگ این منطقه آهکی و شیب آن زیاد است و پس از بارش باران منجر به حرکت سنگ‌ها می‌شود و متأسفانه در پی باران اخیر یکی از این سنگ‌ها به حرکت در می‌آید و یکی از شهروندان به رحمت خدا می‌رود که موجب ناراحتی مردم و مسئولان شده است.
اکبر نیکزاد با بیان اینکه طبق این بازدید مقرر شد که پژوهشکده سوانح طبیعی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که دارای تیمی قوی است، کارشناسان مربوطه را اعزام کند، افزود: این کارشناسان روز جمعه وارد لارستان می‌شوند و چند روزی در منطقه حضور خواهند داشت تا مطالعات خود را به فوریت انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه نحوه اجرای طرح ها مطابق بررسی‌ علمی و فنی است، بیان کرد: با توجه به نگرانی‌های مردم در خصوص تداوم ریزش سنگ از دامنه کوه، یک تیم کارشناسی ویژه در آن منطقه مستقر می‌شود.
نیکزاد گفت: به طور قطع، طبق هماهنگی‌ با اعضای حاضر در ستاد بحران کشور، مشکل مسکن در مناطق سیل زده بررسی می شود تا مردم صاحب خانه‌های ایمن و زیبا شوند.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین درباره بازدید خود از پروژه ساخت مسکن ملی در حال احداث شهر لار، گفت: این پروژه، در قالب ۱۸۵ واحد مسکونی در حال احداث است که سرعت اجرای آن مناسب بوده و به شکل فنی در حال ساخت است.
این مسئول با ابراز امیدواری نسبت به اینکه انتظار می‌رود این پروژه تا سال آینده به مرحله نازک‌کاری برسد، ادامه داد: حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر دیگر از افراد واجد شرایط در لارستان در طرح اقدام مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و باید واحدهای مسکونی آنها را احداث و ارائه شود.
نیکزاد با اشاره به اینکه این تعداد افراد واریزی اولیه خود را انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات، تأمین زمین بوده که با عنایتی که وزیر راه و شهرسازی در راستای تأمین زمین افراد داشته است، جلسات شورای عالی معماری به صورت مرتب برگزار می‌شود و ما طی چند روز آینده پیگیری می‌کنیم که اگر مصوبه‌ای از این شورا برای لارستان لازم است، مجوزهای مورد نیاز اخذ، زمین تأمین و به سرعت طرح ساخت برای آن تعیین شود.
وی با ابراز خرسندی از همکاری و مشارکت فرماندار، شهردار و نماینده مردم لارستان در تسریع برای نهایی شدن ساخت مسکن اقدام ملی، یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم که تا پایان سال، واحدهای افراد ثبت‌نام کننده مشخص و کار ساخت پروژه آغاز شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در عرصه احداث مسکن در حال عملیاتی کردن آن هستیم، نوع کاشی و سرامیک و نازک‌کاری است، بیان کرد: پس از مشخص شدن واحدها، به مالکین اطلاع‌رسانی می‌شود که انتخاب رنگ مصالح به کار گرفته شده، مطابق میل و سلیقه متقاضی باشد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

واحد مسکونی افراد ثبت‌نام‌کننده