اعتبارات مقاوم سازی،ساخت بنا‌های تخریب شده از سیل پرداخت می شود
اعتبارات مقاوم سازی،ساخت بنا‌های تخریب شده از سیل پرداخت می شود

به گزارش پگاه خبر؛محمود رضایی گفت: کمک‌های بلاعوض در اختیار روستاییانی که سرپناه آنان تخریب شده و تا زمان ساخت بنا، مجبور به زندگی در مکان دیگری هستند قرار می‌گیرد. این موضوعات در نشستی که با حضور وزرا، معاونین و سایر مسئولان اجرایی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  مرتبط برگزار شد، مطرح شد. […]

به گزارش پگاه خبر؛محمود رضایی گفت: کمک‌های بلاعوض در اختیار روستاییانی که سرپناه آنان تخریب شده و تا زمان ساخت بنا، مجبور به زندگی در مکان دیگری هستند قرار می‌گیرد.
این موضوعات در نشستی که با حضور وزرا، معاونین و سایر مسئولان اجرایی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  مرتبط برگزار شد، مطرح شد.
او همچنین از وعده کمک‌های بلا عوض برخی نهاد‌ها از جمله بنیاد مستضعفان خبر داد که این بنیاد عهده دار تامین سیمان مورد نیاز ساخت و ساز واحد‌های تخریبی و تحویل این سیمان به بنیاد مسکن شد.
به گفته رضایی ارقام خسارات اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بحران فارس به هیئت دولت منتقل شده و با تخصیص تسهیلات مورد نیاز، عملیات بازسازی زیرساخت‌ها و واحد‌های مسکونی و جبران خسارت کشاورزان استان آغاز خواهد شد.
بارش های اخیر در شهرهای جنوبی استان به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس  به بیش از هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد؛ از این تعداد ۶۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی داشته و‌۵۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از مصوبات مجلس در راستای وضع ضوابط و مقرراتی در راستای آماده سازی شهر‌ها برای مقابله با بلایای طبیعی و تجهیز شهر‌های کوچک به امکانات ماشین آلاتی برای مقابله با خطر و مدیریت آن خبر داد.
رضایی گفت: مقرر شد اعضای کمیسیون عمران پس از بررسی گزارشات و ارزیابی‌های حضوری مطالب را جمع بندی کرده و گزارشی را در خصوص اقدامات انجام شده و قصور احتمالی دستگاه‌های اجرایی به صحن علنی مجلس ارائه کنند.
او از تاکید کمیسیون عمران مجلس در خصوص تعریف بخشی از بودجه ۱۴۰۱ برای تامین هزینه مقاوم سازی بنا‌های فرسوده خبر داد که در این راستا مقرر شد در استان فارس اعتبارات بیشتری جهت مقاوم سازی و ساخت بنا‌های تخریب شده از سیل پرداخت شود.
انتهای پیام/ ابراهیم عباسی

اعتبارات مقاوم سازی