جزئیات آزمون  استخدامی آموزش و پرورش سال جاری اعلام شد
جزئیات آزمون  استخدامی آموزش و پرورش سال جاری اعلام شد

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش از قول سازمان سنجش آموزش مبنی بر آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی در پایان دی ماه خبر داد و گفت: با برگزاری آزمون استخدامی بیش از ۳۴ هزار معلم جدید در مهر سال آینده جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

به گزارش پگاه خبر؛ناصر سلیمان‌زاده در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه امور اداری و نیروی انسانی شهرستان‌ها، مناطق و اداره کل خراسان جنوبی افزود: مهم‌ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در جذب و استخدام نیروی انسانی، بومی‌گزینی است. چنانچه نیروی تازه استخدام متقاضی انتقال از بوم خود به شهرستان یا منطقه‌ای دیگر باشد، استخدامش ملغی می‌شود.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با بومی‌گزینی نیروی انسانی بسیاری از مشکلات موجود در ساماندهی نیروی انسانی مرتفع می‌شود. هدف از بومی‌گزینی در آزمون‌های استخدامی برقراری عدالت آموزشی از حیث ساماندهی مطلوب نیروی انسانی و ایجاد توازن در ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی در نقاط مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

چندی پیش سعید عسگری، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری‌های این وزارتخانه برای تأمین نیروی انسانی، اظهار کرد: مجوز استخدام ۳۴ هزار و ۷۳۱ نفر در آموزش و پرورش اخذ شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که «چرا روند جذب نیرو در آموزش و پرورش با تأخیر مواجه شده است؟»، گفته بود: مشکل از طرف آموزش و پرورش نیست؛ با توجه به تغییرات دولت، روند جذب هم تأخیر پیدا کرد چرا که بعضی از وزرای دستگاه‌های دیگر ایراد گرفته بودند که باید مطالعه کنیم.
عسگری با بیان اینکه قرار شد برای صدور دفترچه آزمون استخدامی اقدامات لازم انجام شود، عنوان کرد: هرچقدر زودتر آزمون استخدامی برگزار شود، به نفع ما خواهد بود.
وی ادامه داد: پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون باید دوره ببیند و اول مهر سال بعد سر کلاس حضور داشته باشند، به همین دلیل هرچقدر زودتر آزمون برگزار شود، بهتر است.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که فراخوان آزمون در دی ماه ارائه شود که امیدواریم اتفاق بیفتد.
انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

جزئیات آزمون استخدامی