قیمت درج شده روی برخی اجناس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای واقعی نیست
قیمت درج شده روی برخی اجناس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای واقعی نیست

سیزدهمین کارگروه تنظیم بازار استان فارس با ۴ دستورکار در رابطه با محصولات کشاورزی، دامی و طیور و سایر اقلام اساسی و صنعتی به ریاست استاندار فارس و دبیری ریاست سازمان صمت استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد.

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ضمن تشریح اهداف و شرح وظایف ستاد تنظیم بازار در سطح کشور و استان، گفت : در استان فارس حدود ۱۰۰ کارخانه داریم که در برنامه‌های اجرایی جدید مشمول درج قیمت کالاها بر روی محصولات تولیدی شدند که موظف هستند این مهم را اجرا کنند.

ایزدی در ادامه افزود: اخیرا تولیدکنندگان در ۱۹ قلم کالا موظف شدند تا از کارخانه و پس از تولید نسبت به درج قیمت بر روی محصولات و کالاهای تولیدی اقدام کنند که این اقدام در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و پیشگیری از تخلفات مالیاتی است.

رئیس سازمان صمت فارس از تدابیر هوشمندانه دولت سیزدهم نسبت به ترفندهای برخی از عرضه‌کنندگان نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: متاسفانه برخی از مواقع شاهد آن هستیم که قیمت‌ها بر روی محصولات واقعی نیست و بیشتر اهداف بازاریابی به بهانه‌های تخفیف یا موارد جزئی دیگر را دنبال می‌کند که در ادامه مالیات بر حسب قیمت درج شده بر روی محصولات تولیدی محاسبه خواهد شد.

حمیدرضا ایزدی در رابطه با برخورد جدی با اهم تخلفات انجام شده در بازار، اظهار داشت: گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی، تقلب، عرضه خارج از شبکه، احتکار و عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه از موارد مهم دارای اهمیت است که در بازرسی‌های انجام گرفته توسط سازمان صمت و اتاق اصناف، ملاک عمل بوده است.

تشریح بازرسی‌های انجام شده و پرونده‌های بررسی شده به صورت آماری از دیگر دستورالعمل این نشست بود که توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به آن پرداخته شد.
انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

قیمت درج شده