ظرفیت بخش خصوصی ونهادهای قدرتمندبرای کمک به مناطق سیل زده به کارگرفته می شود
ظرفیت بخش خصوصی ونهادهای قدرتمندبرای کمک به مناطق سیل زده به کارگرفته می شود

به گزارش پگاه خبر؛ احمد وحیدی که از مناطق سیل زده در شهرستان لارستان بازدید کرده بود در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان حضور یافت. وی در این نشست عنوان کرد: همه نهادها ، سازمان ها و گروه های مختلف مردمی، سپاه، بسیج، بنیاد های مستضعفان، برکت و علوی ، هلال احمر و […]

به گزارش پگاه خبر؛ احمد وحیدی که از مناطق سیل زده در شهرستان لارستان بازدید کرده بود در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان حضور یافت.

وی در این نشست عنوان کرد: همه نهادها ، سازمان ها و گروه های مختلف مردمی، سپاه، بسیج، بنیاد های مستضعفان، برکت و علوی ، هلال احمر و نیروهای راهداری، و راهسازی و شهرداری ها هم اینک در مناطق سیل زده و با قوت پای کار و در کنار مردم هستند.
وی با بیان اینکه مرحله نخست پشتیبانی ها که همان تخلیه آب از منازل، رساندن اقلام خوراکی، پوشاک و یا ایجاد اردوگاه های اسکان موقت در مناطق سیل زده و بحرانی بود انجام شده اظهار کرد: در گام بعدی بازتوانی سیل زدگان و ارزیابی دقیق از میزان خسارات در بخش های گوناگون است که این کار نیز باید با شتاب بیشتری انجام شود.
وحیدی گفت: سیل و زلزله و مخاطرات طبیعی و این گونه مصیبت ها اگرچه سنگین و عمیق و دردناک است اما روی دیگر آن که در حقیقت ایجاد حس همبستگی و همیاری در میان ملت و همگریی بیشتر دولت با مردم و ایجاد هماهنگی های منظم بین بخشی از جنبه های مثبت این اتفاقات است.
وزیر کشور افزود: در میان گزارش خسارات به سیل زدگان بخشی عظیمی در حوزه کشاورزی و تلف شدن دام ها ، خسارت به باغ و زراعت و شیلات و چاه های کشاورزی مردم بوده که این مهم باید به طور دقیق و ویژه در دستور قرار گیرد و مکانیسم ها و شرایط لازم برای جبران این خسارات سنگین باید با فوریت و شتاب بیشتری انجام شود.
او همچنین بر ضرورت تامین آب شرب سالم و مساله بهداشت عمومی در مناطق سیل زده و نیز تامین امنیت مردم در این شرایط تاکید کرد.
وحیدی گفت: دولت تا زمان تصویب و اختصاص بودجه در جلسه هیات دولت ، مبلغی را نیز به صورت تنخواه و اعتباراتی را بر اساس مواد و ظرفیت های قانونی از جمله ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران برای مناطق سیل زده پیش بینی کرده و دستگاه ها و به ویژه استانداران باید راه های قانونی برای هزینه کرد و تلاش برای جذب این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.
وزیر کشور اظهار داشت:استفاده از ظرفیت و توان بخش های غیردولتی و شرکت ها و نهادهای قدرتمند دارای امکانات لجستیکی و ماشین آلات و نیروی انسانی و دیگر ظرفیت های مادی باید در اولویت مسئولان امر در مناطق سیل زده قرار گیرد.
وی ادامه داد: سازمان هایی همچون بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، گروه های جهادی، بسیج می توانند تا حدود زیادی برای رفع چالش ها و کمک به سیل زدگان در کنار مردم و دولت باشند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ظرفیت بخش خصوصی