لزوم رشد ٧.۵ درصدی فارس در تولید ناخالص ملی ١۴٠١
لزوم رشد ٧.۵ درصدی فارس در تولید ناخالص ملی ١۴٠١

به گزارش پگاه خبر؛احمد علی افکاری افزود: پیش از آنکه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس ارسال شود بر اساس دستورات استاندار فارس؛ هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و جمع آوری اطلاعات استان صورت گرفت و اطلاعات مربوط به هر نماینده برای آنان ارسال گشت. وی اضافه کرد: خلاصه لایحه بودجه سال آینده در اختیار نمایندگان […]

به گزارش پگاه خبر؛احمد علی افکاری افزود: پیش از آنکه لایحه بودجه توسط دولت به مجلس ارسال شود بر اساس دستورات استاندار فارس؛ هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان و جمع آوری اطلاعات استان صورت گرفت و اطلاعات مربوط به هر نماینده برای آنان ارسال گشت.
وی اضافه کرد: خلاصه لایحه بودجه سال آینده در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی فارس قرار گرفته و توضیحات لازم را برای افزایش بودجه فارس به نمایندگان مجلس ارائه شده است.
افکاری در خصوص لایحه بودجه خاطرنشان کرد: به تمامی نمایندگان مجلس در خصوص لایحه بودجه سال ١۴٠١ اطلاعات مناسبی ارائه شده و آنان با آگاهی کامل نسبت به بودجه تصمیم گیری خواهند کرد این در حالی است که در لایحه بودجه سال ١۴٠١ توجه ویژه ای نسبت به برنامه‌های توسعه‌ای دولت شده است.
وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه کشور در سال آینده رشد تولید ناخالص ملی را ٨ درصد عنوان کرده و به تمامی استان‌های کشور این موضوع ابلاغ شده و برای فارس ٧ و نیم درصد رشد تولید ناخالص ملی در نظر گرفته شده است.
افکاری افزود: استان باید در ابتدا در چهار حوزه نظیر بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات توسعه یابد و پس از توسعه در این بخش‌ها نسبت به توسعه در سایر بخش‌ها اقدام نمود.
بنا به گفته این مقام مسئول، تولید و اشتغال دو محور اساسی در لایحه بودجه سال آینده می باشد، لازم به ذکر است که صندوق کارآفرینی امید به صندوق عدالت و پیشرفت تغییر داده شده و قرار است برای سال آینده ٧٠ هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق عدالت و پیشرفت کشور اختصاص یابد و سهم فارس نیز بیش از دو هزار میلیارد تومان است.
افکاری با اشاره به اینکه ملاک تدوین برنامه سند آمایش سرزمین است، تصریح کرد: ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار از منبع فروش املاک مازاد و مازاد درآمدهای استان از جمله روش‌های است که از طریق آن نسبت به تأمین اعتبارات استان اقدام می‌شود.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

لزوم رشد ٧.۵