۲۰۰تن ماهی قزل آلا ازاستخر‌های دومنظوره برداشت می شود
۲۰۰تن ماهی قزل آلا ازاستخر‌های دومنظوره برداشت می شود

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی سپیدان،مهدی نصیری گفت: تا کنون ۳۰۰ باب استخر ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان شناسایی شده که قریب به نیمی از این تعداد به مرحله فعال سازی رسیده است. او با اشاره به اینکه روند دو منظوره شدن این استخر‌ها تا رسیدن به هدف فعال سازی ۱۰۰ درصدی ادامه […]

به گزارش پگاه خبر؛مدیر جهاد کشاورزی سپیدان،مهدی نصیری گفت: تا کنون ۳۰۰ باب استخر ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان شناسایی شده که قریب به نیمی از این تعداد به مرحله فعال سازی رسیده است.
او با اشاره به اینکه روند دو منظوره شدن این استخر‌ها تا رسیدن به هدف فعال سازی ۱۰۰ درصدی ادامه خواهد داشت، گفت: امسال بیش از ۲۰۰ تن ماهی سردابی قزل آلای رنگین کمان از این استخر‌های دو منظوره برداشت و روانه بازار‌های مصرف شد.
نصیری با تأکید بر اینکه تولید این نوع ماهی با کمترین هزینه و با هدف تحقق رونق تولید انجام شده است، گفت: دومنظوره شدن استخر‌های ذخیره آب کشاورزی؛ استفاده بهینه از آب کشاورزی، اشتغالزایی، رونق اقتصادی و ترویج پرورش ماهی در مناطق روستایی را به دنبال خواهد داشت.
به گفته او، فعال سازی این استخر‌ها علاوه بر استفاده دو منظوره تولید ماهی در کنار فعالیت کشاورزی، به موجب تولید محصول سالم، در افزایش سرانه مصرف ماهی و بهبود سلامت جامعه روستاییان و بهره برداران کشاورزی ثمربخش خواهد بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان با بیان اینکه این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی کوهستانی دارای پتانسیل قابل ملاحظه‌ای در زمینه آبزی پروری است، گفت: همین امر موجب شده است که بهره برداران زراعی و باغی با مشاوره‌های تخصصی کارشناسان این مدیریت به پرورش ماهی در استخر‌های دو منظوره گرایش یابند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

۲۰۰تن ماهی