بانوان مکتب سلیمانی رادرمیان نسل جدیدجامعه گسترش دهند
بانوان مکتب سلیمانی رادرمیان نسل جدیدجامعه گسترش دهند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به تأثیرپذیری شهید سلیمانی از سیره حضرت زهرا(س) به خصوص در بحث ولایت‌مداری گفت: بانوان باید به صورت ویژه و خاص تلاش کنند تا مکتب سلیمانی را در میان نسل جدید جامعه گسترش دهند.

به گزارش پگاه خبر؛زهرا یقطین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، ۱۴ دی‌ماه در سلسله نشست‌های بین‌المللی «محیا» که با موضوع تصویر ایران در ذهنیت جهان عرب معاصر به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شیراز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، حضرت زهرا(س) تجسم عالی‌ترین مفاهیم انسانی و اسلامی زن را دارند.
وی افزود: حضرت زهرا(س) علاوه برمفاهیم اختصاصی مثل مادری، همسری، کدبانویی و تربیت فرزند، در مفاهیم مشترک بین زن و مرد که شامل عبادت، امر به معروف و مجاهدت در مسیر حق است، الگوی عالی و کامل همه زنان و مردان در عالم خواهند بود و حضور در مقطعی از زمان خاص که قرار بود سرنوشت امت اسلام در آن مقطع تعیین شود، آن خطبه طوفانی و آن حضور با بصیرت و دقیق از مقام ولایت و امامت مسیر جهان اسلام را تغییر داد و به نفع آن اهداف و رسالتی که پیامبر مکرم اسلام(ص) مبنای آن را داشتند، قرار داد.
یقطین تصریح کرد: میزان  ارادت و تمسک سردار حاج قاسم سلیمانی به اهل بیت و اهتمام به حضور در روضه حضرت زهرا(س) زبانزد همه است، چرا که قطعاً این ولایت‌مدار واقعی، رزق و روزی خود را برای حرکت در مسیر حق از حضرت زهرا(س) می‌گرفت و مشتاقانه به سوی حق شتافت و امروز از ایشان به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود، مکتبی که مخصوصاً ما زنان به صورت خاص و ویژه باید به آن بپردازیم و تلاش کنیم این مکتب را در بین نسل جدید جامعه و کودکان و نوجوان تسری دهیم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اظهار کرد: قطعا تقارن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با ایام فاطمیه قطعا بی‌معنا نخواهد بود و از این فرصت بهره بردیم و خواهیم برد.
وی در پایان با اشاره به برگزاری نشست «محیا» ابراز امیدواری کرد: این نشست نقطه عطفی برای ایجاد ارتباط بین بانوان استان فارس در حوزه‌ها و عرصه‌های مختلف با سایر بانوان آزادی‌خواه، مسلمان و شیعه در نقاط مختلف دنیا باشد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بانوان مکتب سلیمانی