نمایشگاه عکس خبری سردار عشق در ایستگاه مترو شیراز برگزار شد
نمایشگاه عکس خبری سردار عشق در ایستگاه مترو شیراز برگزار شد

 به گزارش پگاه خبر؛مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس خبری «سردار عشق» با حضور جمعی از عکاسان خبری و مسئولان فرهنگی استان در ایستگاه نمازی مترو شیراز برگزار شد. حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم شهادت سردار سلیمانی را از وقایع ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: روزها و ساعت‌های منتهی […]

 به گزارش پگاه خبر؛مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس خبری «سردار عشق» با حضور جمعی از عکاسان خبری و مسئولان فرهنگی استان در ایستگاه نمازی مترو شیراز برگزار شد.
حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم شهادت سردار سلیمانی را از وقایع ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: روزها و ساعت‌های منتهی به شهادت سردار سلیمانی باید ثبت و خاطره‌نگاری شود تا در حافظه تاریخی ملت باقی بماند.
وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر ایشان که با حضور میلیون‌ها نفر در نقاط مختلف کشورمان برگزار شد، گفت: برخی جامعه شناسان معتقدند که حماسه مردم در تشییع سردار سلیمانی موجب زنده شدن دوباره انقلاب شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأکید کرد: شهید سلیمانی را می‌توان نمونه کامل و جامع انسان انقلاب اسلامی دانست، چرا که تفکر انقلاب اسلامی در نهایت به پرورش انسان ختم می‌شود.
قانعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از گالری‌ها و فضاهای گلخانه‌ای خارج کرده و به میان مردم بیاوریم، گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته بصیرت و ایام بزرگداشت سالگرد شهادت سردار دل‌ها برنامه‌های متعددی در قالب شب شعر، شب خاطره، ویژه برنامه‌های شهادت حضرت زهرا(س)، نمایشگاه عکس خبری سردار عشق و … را تدارک دیدیم.
وی یادآور شد: از آنجا که عکس‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، تصمیم گرفتیم برخی از عکس‌های سفر سردار سلیمانی و تشییع پیکر این شهید را در شیراز در قالب نمایشگاه عکس خبری در معرض دید عموم قرار دهیم؛ با این حال معتقدیم که جا دارد دقیق‌تر، جدی‌تر و با نگاهی بلند مدت‌تر برای این رویدادها برنامه‌ریزی شود.
قانعی همچنین به نقش‌آفرینی کانون‌های مساجد در رویدادهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های کانون فرهنگی ـ هنری مساجد این است که برنامه‌ریزی‌ها و خلاقیت‌ها از سوی اعضای کانون‌ها انجام می‌شود و اداره‌کل، بیشتر نقش حامی و پشتیبان را دارد.
مدیرکل ارشاد فارس با تأکید بر اینکه هر چه اتاق فکر تشکیل شود و گروه‌های متعدد پای میز کار بیایند وقتی اراده مردم پای کار نباشد نتیجه برنامه‌ها کلیشه‌ای می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که نقش‌آفرینی مردم در تحقق رویدادهای فرهنگی و هنری بیشتر دیده شود.
وی تصریح کرد: به دنبال این نیستیم که خودمان در صف اجرا باشیم بلکه بر عکس اعتقاد داریم یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند به عنوان ظرفیت‌های مردمی حوزه فرهنگ و هنر مورد توجه قرار بگیرد، کانون‌های پرورش فکری مساجد است.
علی اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم، گفت: عکس در انتقال مباحث فرهنگی، مذهبی و اجتماعی راهگشا و کارآمد است.
وی افزود: عکاسان خبری با درایت و تخصصی که در عکسبرداری از موضوعات مختلف دارند در انتقال این مفاهیم نقش موثری دارند و نگاه عکاسان خبری به موضوعات دارای ظرافت خاصی است.
سلطانی اظهار کرد: در بحث نمایشگاه‌های عکس خیابانی و نمایشگاه‌هایی که با عابر پیاده و مردم در پایانه‌های مترو اتوبوس و مراکز پر تردد شهر شیراز سر و کار دارد، طرحی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در نظر گرفته می‌شود که از سال آینده نمایشگاه‌های خیابانی را به صورت پیوسته برگزار کنیم و از ظرفیت عکاسان خبری و آماتور در آن استفاده خواهد شد.
یادآور می‌شود، این نمایشگاه شامل عکس‌هایی از سفر سردار سلیمانی به شیراز از عکاسانی چون مین فائضی و احمدرضا مداح، عکاسان خبری ایکنا؛ عباس امیری، روزنامه نیم‌نگاه؛ محسن تورع، خبرگزاری شبستان؛ محمدرضا دهداری، عکاس ایسنا؛ امیر صادقیان، خبرگزاری تسنیم؛ محمدرضا فربود، خبرگزاری فارس؛ رضا قادری، خبرگزاری ایرنا؛ طاهره حیاتی، روزنامه سبحان؛ حدیث فقیری، خبرگزاری فارس؛ امین برنجکار، خبرگزاری مهر و الهه پورحسین خبرگزاری صدا و سیما است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

نمایشگاه عکس خبری