برنامه‌محور بودن ویژگی اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۱است
برنامه‌محور بودن ویژگی اصلی لایحه بودجه ۱۴۰۱است

به گزارش پگاه خبر؛احمدعلی افکاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس،در جلسه شورای اداری استان به ارائه توضیحاتی درباره لایحه بودجه پرداخت و اظهار کرد: قبل از اینکه لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس ارسال شود، بر اساس دستور استاندار با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی اطلاعات مناسب را از این دستگاه‌ها گرفته و برای […]

به گزارش پگاه خبر؛احمدعلی افکاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس،در جلسه شورای اداری استان به ارائه توضیحاتی درباره لایحه بودجه پرداخت و اظهار کرد: قبل از اینکه لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس ارسال شود، بر اساس دستور استاندار با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی اطلاعات مناسب را از این دستگاه‌ها گرفته و برای هماهنگی بیشتر با نمایندگان ۲ کار انجام دادیم.
وی افزود: ابتدا نامه‌ای برای همه نمایندگان متناسب با حوزه فعالیتشان در کمیسیون تهیه شده و در مرحله دیگر اطلاعاتی از حوزه نمایندگی آنها تهیه و برایشان ارسال شد؛ جلسات متعددی با نمایندگان برگزار شد و هم برای جذب اعتبارات بیشتر و تخصیص مناسب‌تر صحبت کردیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ باید متناسب با برنامه باشد، افزود: برای اولین بار در لایحه بودجه به اهداف برنامه‌ای که می‌بایست محقق شود نگریسته شده و برنامه‌محور بودن ویژگی اصلی این لایحه است.
افکاری با تصریح اینکه رشد تولید ناخالص داخلی ۸ درصد قرار داده شده و در  جداول و تبصره‌ها این رشد دنبال و به همه استان‌ها ابلاغ شده است، افزود:۷.۵ درصد رشد برای استان فارس در نظر گرفته شده است که در ۴ بخش صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی باید محقق شود.
وی با بیان اینکه برای تحقق این رشد سهم هر شهرستان متناسب با سند آمایشی استان مشخص شده است، تاکید کرد: براساس این سند مشخص شده که هر شهرستان در کدام بخش باید رشد کند و باید تا پایان بهمن برنامه‌ای تهیه و در اختیار شورای برنامه‌ریزی برای تصویب قرار داده شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه آنچه در لایحه بودجه محور قرار گرفته تولید و اشتغال برای سال آینده است، گفت: عدالت‌محوری و تلاش برای رفتن به سمت اشتغال پایدار از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه است که در این راستا صندوق کارآفرینی امید در استان‌ها تبدیل به صندوق عدالت و پیشرفت تبدیل شده و منابعی برای تامین اعتبار این صندوق در نظر گرفته و اختیارش به استان سپرده شده است.
افکاری با تصریح اینکه ۱۵۵ هزار میلیارد تومان در کل کشور در نظر گرفته شده که ۷۰ هزار میلیارد تومان برای این صندوق است و سهم استان فارس ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، افزود: منابعی برای این صندوق در نظر گرفته شده که از جمله آنها حقوق مالکانه از معادن است؛ تاکنون ۱۵ درصد از حقوق مالکانه باید به استان باز می‌گشته اما امسال این حقوق مالکانه کلش به حساب صندوق عدالت و پیشرفت واریز می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه در سال آینده به استان اختیار داده شده است، گفت: درآمد از اموال منقول و غیرمنقول دیگر منابع این صندوق است، منبع دیگر مازاد درامد استان است که به صندوق اختصاص پیدا می‌کند.
محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس نیز با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات بیشتر در ۳ ماه پایانی سال تلاش کنند، گفت: استفاده از تهاتر نوع اول و دوم از جمله راهکارهای جذب بیشتر است.
وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت: معدل بارش استان ۵۱.۶ میلی‌متر است که نسبت به سال قبل تقریبا ۵۰ درصد کاهش دارد اما همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در آمادگی کامل باشند چون ممکن است بحث سیلاب را داشته باشیم.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه تامین سوخت مدنظر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باشد، افزود: ممکن است قطعی گاز در استان داشته باشیم که باید دستگاه‌ها در این زمینه توجه لازم را داشته باشند و همکاری کنند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

برنامه‌محور