دیدگاه عده محدودی از پزشکان به پای کل جامعه پزشکی کشور گذاشته نمی شود
دیدگاه عده محدودی از پزشکان به پای کل جامعه پزشکی کشور گذاشته نمی شود

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه، امروز (دوشنبه ۱۳ دی) با اشاره به تحریف سخنانش در مورد پزشکان در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد اندک پزشکان انحصار طلب نباید به جامعه شریف پزشکی تعمیم داده شود. استاندار فارس افزود: صحبت اخیر من در خصوص شمار اندک پزشکانی بود که توقع دستمزدهای چند ۱۰ میلیونی بابت یک عمل جراحی دارند […]

به گزارش پگاه خبر؛محمدهادی ایمانیه، امروز (دوشنبه ۱۳ دی) با اشاره به تحریف سخنانش در مورد پزشکان در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد اندک پزشکان انحصار طلب نباید به جامعه شریف پزشکی تعمیم داده شود.
استاندار فارس افزود: صحبت اخیر من در خصوص شمار اندک پزشکانی بود که توقع دستمزدهای چند ۱۰ میلیونی بابت یک عمل جراحی دارند که خلاف قانون و تعرفه های مصوب است.
وی اضافه کرد: در تذکر به این شمار معدود گاها تهدید به مهاجرت از کشور می کنند و عدم فعالیت این افراد معدود، فرصت فعالیت را برای فعالان فهیم و مردم دوست و دانشمند جامعه پزشکی و همکاران جوان بهتر فراهم می کند.
ایمانیه تاکید کرد: این شمار اندک پزشکان، ظاهرا خود را در درمان برخی بیماری ها منحصر به فرد می دانند اما دوران منحصر به فرد بودن با حضور شمار فراوانی از پزشکان متخصص به اتمام رسیده است.
استاندار فارس ادامه داد: اکثریت جامعه پزشکی به ویژه پزشکان عمومی با مشکلات متعددی مواجه هستند اما متعهدانه و طبق قانون به وظیفه خود عمل می کنند که قدردان آنها هستیم و برای رفع مشکلاتشان تلاش می کنیم.
وی تصریح کرد: نباید دیدگاه عده محدودی از پزشکان به پای کل جامعه پزشکی کشور گذاشته شود و لازم است با افزایش سواد رسانه ای، صحبت ها در حوزه های مختلف تحریف نشوند زیرا امروز در جنگ نرم دشمن با ابزار رسانه علیه کشور و به ویژه دولت انقلابی باید به سواد رسانه ای مجهز باشیم تا مسائل را نه آن گونه که هست بلکه آن گونه آنها می خواهند، به مخاطب خود عرضه نکنند.
خاطر نشان می شود، استاندار فارس اخیرا در جلسه ای که با حضور تعدادی از کارگران زحمت کش و تشکل های کارگری استان برگزار شد در پاسخ به گلایه یکی از کارگران از دستمزد پزشکان، گفته بود: «یکی از پزشکان متخصص خود را دارای دست شفابخش دانسته و به جای مبلغ دستمزد قانونی، تقاضای ۹۰ میلیون تومان هزینه به صورت زیرمیزی کرده و مدعی شده است که اگر نتواند مبالغ بالا از بیماران بگیرد، از کشور خارج خواهد شد» و استاندار فارس در پاسخ به این گلایه گفته بود که این افراد باید مطابق با تعرفه های قانونی عمل کرده و تهدید به مهاجرت نکنند، اما برخی رسانه های معاند با تحریف و منقطع کردن سخن استاندار فارس، این گونه به مخاطب القا کردند که استاندار فارس موافق مهاجرت تمام پزشکان است در حالی که منظور وی عده اندکی بود که یا دستمزد بالاتر از تعرفه قانونی طلب می کنند یا اینکه مدام در شیپور «تهدید مهاجرت از کشور» می دمند.
انتهای پیام/سمیه یگانه

دیدگاه عده محدودی