نیروهای بازرسی سازمان صنعت،به جهادکشاورزی منتقل می‌شوند
نیروهای بازرسی سازمان صنعت،به جهادکشاورزی منتقل می‌شوند

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه این سازمان آماده همکاری همه جانبه و انتقال تجربیات خود در حوزه کنترل بازار به جهاد کشاورزی است، گفت: با توجه به دستورالعمل اجرایی قانون انتزاع، تکالیف مرتبط با تنظیم بازار و واگذاری مسئولیت نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی […]

به گزارش پگاه خبر؛حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه این سازمان آماده همکاری همه جانبه و انتقال تجربیات خود در حوزه کنترل بازار به جهاد کشاورزی است، گفت: با توجه به دستورالعمل اجرایی قانون انتزاع، تکالیف مرتبط با تنظیم بازار و واگذاری مسئولیت نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، بخشی از نیروهای بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت این سازمان به سازمان جهاد کشاورزی مامور شده اند و با این سازمان همکاری خواهند نمود.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه کنترل صحیح بازار نیازمند توجه به سه شاخص اصلی تامین، توزیع و نظارت است، اظهار داشت: با تصمیم دولت و در چارچوب قانون انتزاع، نظارت بر حوزه تولیدات بخش کشاورزی از چرخه تولید تا توزیع در اقلام کالایی از جمله گوشت مرغ، گوشت قرمز، گندم، برنج و تمامی اقلام مرتبط به سازمان جهاد کشاورزی واگذار شده و امیدواریم شاهد مدیریت مناسب بازار توسط این سازمان باشیم.

ایزدی افزود: سازمان صمت آماده همکاری همه جانبه و انتقال تجربیات خود در حوزه کنترل بازار به سازمان جهاد کشاورزی استان است.

به گفته وی روند کنترل و نظارت بر ورود و خروج انواع اقلام کالایی در قالب داده های ثبت شده در سامانه‌های جامع تجارت و جامع انبارها فراهم است و با اتصال سامانه‌های جهاد کشاورزی به سامانه‌های یاد شده، امکان رصد کالاهای تولیدی و توزیعی مرتبط با جهاد کشاورزی مهیا می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: نظارت مطلوب در سطح عرضه، مستلزم تامین مناسب و به موقع اقلام کالایی مورد نیاز است و با اجرای مناسب ظرفیت‌های قانون انتزاع، شرایط برای رصد دقیق نیاز استان به کالاهای اساسی در حوزه کشاورزی بیش از پیش فراهم می‌شود.

ایزدی با اشاره به انتقال بخشی از نیروهای بازرسی سازمان صمت به جهاد کشاورزی گفت: این نیروها، تجربه سال‌ها نظارت بر بازار به ویژه در حوزه کالاهای اساسی را با خود به همراه دارند و می توانند کمک مناسبی برای اهداف نظارتی سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان باشند.

لازم به توضیح است بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کماکان نظارت بر کالاهای صنعتی و معدنی و خدماتی را عهده‌دار می باشند.
انتهای پیام/ابراهیم‌عباسی

نیروهای بازرسی سازمان صنعت