ظرفیت بین بخش دستگاه ها و نهادهای مسئول و متولی امراشتغال گره ازمشکلات بیکاری را بازمی کند
ظرفیت بین بخش دستگاه ها و نهادهای مسئول و متولی امراشتغال گره ازمشکلات بیکاری را بازمی کند

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز: سیده مریم حسینی»،امروز (یکشنبه ۱۲ دی) در سی وپنجمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و شهید سلیمانی گفت: ظرفیت های  بین بخشی دستگاه ها و نهادهای […]

به گزارش پگاه خبر؛رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز: سیده مریم حسینی»،امروز (یکشنبه ۱۲ دی) در سی وپنجمین جلسه صحن علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و شهید سلیمانی گفت: ظرفیت های  بین بخشی دستگاه ها و نهادهای مسئول و متولی امر اشتغال می تواند گرهی از مشکلات بیکاری را باز کند جامعه برخوردار از توانمندی های علمی و فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به اقتصاد مقاومتی و خود کفایی می رسد.
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز افزود: انقلاب اسلامی،  انقلاب رهایی از وابستگی هاست و امروز به ابرقدرت ها نیاز نداریم و چرخ مملکت را با همکاری یکدیگر به گردش درمی آوریم.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مولفه ‌های رهایی از وابستگی عنوان کرد: به فرموده ایشان، یک ملت خودش باشد با مغز خودش فکر کند، با چشم خودش ببیند، با اراده‌ خودش انتخاب کند، آنچه را هم انتخاب می ‌کند، چیزی باشد که برایش مفید است.
حسینی ادامه داد: ملتی که احساس عزت نکند و به داشته ها، آداب، سنن، زبان، الفبا، تاریخ و مفاخر و بزرگان خود به چشم حقارت نگاه کند به‌ راحتی در  سلطه‌ بیگانگان قرار می‌ گیرد.
وی اضافه کرد: اشتغال و کارآفرینی موجب پیشرفت کشور ما می شود و ما را از سلطه بیگانگان نجات می دهد و همچنین جامعه ای که گسترش عادلانه امکانات و خدمات در سطح مناطق و محلات شهری و عدم تبعیض در برخورداری شهروندان از منابع موجود را سرلوحه مدیران قرار دهد ، از فقر، فساد، فحشا، ناهنجاری ها، بزه کاری و آسیب های اجتماعی دور خواهد ماند.
حسینی تصریح کرد: دستگاه های متولی و مسئول در امر اشتغال و کارآفرینی، آمارهای متفاوت و گاها متناقض ارائه می دهند و در کاهش تعداد بیکاران و در افزایش امر اشتغال و کارآفرینی تفاوت معناداری حس نمی شود.
وی افزود: حتی در حوزه اشتغال خانگی و محلی و کارگاه های کوچک زودبازده برای بانوان خود سرپرست، بی سرپرست و بد سرپرست نیز حرفی برای گفتن نداریم و قطعا برنامه ریزی اصولی، علمی و مبتنی بر استاندارهای روز می تواند گره گشای بخشی از مشکل باشد.
حسینی تاکید کرد: در حوزه اشتغال باید از ظرفیت های اجتماعی گروه های جهادی استفاده کنیم و استفاده از ظرفیت های  بین بخشی دستگاه ها و نهادهای مسئول و متولی امر اشتغال می تواند گرهی از مشکلات بیکاری را باز کند که در این میان اما شورا و شهرداری نیز می توانند نقش مکمل خود را ایفا کنند.
وی ادامه داد: با انجام طرح های مطالعاتی و با استفاده از ظرفیت نهادهای محوری مثل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، سازمان فنی و حرفه ای، امور بانوان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و توجه ویژه به بخش خصوصی  می توان علل و عوامل بیکاری در شهر شیراز را شناسایی کرد.
حسینی تصریح کرد: می توان با بسیج امکانات موجود شهرداری در فرهنگسراها و سراهای محلات و سالن ها و سوله ها فرصت های بیشمار کارآفرینی برای جوانان تحصیلکرده فاقد کار را در شهر شیراز فراهم کرد.
وی در پایان گفت: تلاش‌ های دولت و قوه قضائیه برای مهیا کردن و تسهیل فرآیند اشتغال و کار آفرینی و رفع موانع کسب و کار قابل تقدیر است و قرارگاه اجتماعی «حضرت احمد ابن موسی (ع)» در مشارکت و فراهم کردن تجهیزات و مایحتاج اشتغال و کارآفرینی در سطح شهر شیراز اقدامات مطلوبی به انجام رسانده که قابل تقدیر است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ظرفیت بین بخش دستگاه