استان فارس بهشت سرمایه گذاری می شود
استان فارس بهشت سرمایه گذاری می شود

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در پنجاه و یکمین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی درباره اولین دستور کار جلسه که ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان بود، به اهمیت فاکتور ارزیابی میزان رضایت از دستگاه های اجرایی در ارزیابی ها تاکید کرد و گفت: سیستم‌های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی […]

به گزارش پگاه خبر؛دکتر محمد هادی ایمانیه در پنجاه و یکمین جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی درباره اولین دستور کار جلسه که ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان بود، به اهمیت فاکتور ارزیابی میزان رضایت از دستگاه های اجرایی در ارزیابی ها تاکید کرد و گفت: سیستم‌های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور هرچند دارای اشکالاتی است؛ اما این ارزیابی می‌تواند با شناسایی نقاط مثبت و منفی برخی از ضعف ها در دستگاه های اجرایی را برطرف نمایند.
دکتر محمد هادی ایمانیه از ضرورت همفکری معاونت امور اقتصادی استانداری و سازمان برنامه و بودجه به عنوان سازمان اصلی که وظیفه ارزیابی عملکرد سالانه را انجام می دهد سخن گفت و ادامه داد:معیار های ارزیابی عملکرد دستگاه ها در کل کشور باید اصلاح شود.
استاندار فارس از دستگاه‌های اجرایی خواست، الگو برداری از سازمان های استان هایی که در ارزیابی‌ها امتیازهای لازم را کسب نموده و موفق تر هستند را در دستور کار قرار دهند.
دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم تقویت کسب و کار و رفع موانع تولید و مشکلات اقتصادی مردم است گفت:باید دستگاه های اجرایی استان تلاش کنند در گزارش های بعدی، فارس نسبت به جایگاه فعلی خود رشد داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس بر ضرورت تجدید نظر معیارها ارزیابی عملکرد تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند با الگو برداری از اتاق‌های بازرگانی کشور در مسیر رشد شاخص ها در استان نقاط قوت را مورد استفاده نسبی قرار دهد.
استاندار فارس تصریح کرد: با یک اقدام تحقیقاتی برای مشخص نمودن تمام معیارها در استانهای موفق، موارد به دستگاه های اجرایی استان برای ارتقا شاخص ارزیابی ارسال گردد.
دکتر ایمانیه با اشاره به اینکه فضای استان آماده برای کسب و کار و سرمایه گذاری است گفت: در صورتی که سرمایه گذار نسبت به تعلل و کندی کار دستگاهی گلایه دارد می تواند با مراجعه به معاونت امور اقتصادی نسبت رفع مشکل اقدام کند.
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: سیاست گذاری و شعار ما این است که از این پس استان فارس بهشت سرمایه گذاری است.

 بررسی میزان نیترات و نیتریت در محصولات کشاورزی عرضه شده در میدان میوه و تره بار از دیگر دستور کارهای مطرح شده در این جلسه بود که ایمانیه با اشاره به ضرورت شناسنامه دار بودن محصولات کشاورزی که به استان وارد می شود، گفت: شناسنامه دار بودن محصولات کشاورزی مبدا، ورود این محصول تولیدی به میدان تره و بار را مشخص می کند و در صورت بروز مشکل امکان پیگیری را فراهم می کند

 ایمانیه بر آموزش به کشاورزان در مسیر تولید محصولات به عنوان یک ضرورت قابل توسعه در تولید محصولات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت:استانداردهای لازم برای توسعه محصولات کشاورزی باید استخراج و در مسیر تولیدمحصولات به کشاورزان گوشزد شود.

 روش های کشت های قرار دادی به عنوان اهداف وزرات جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در مسیر تولید محصولات کشاورزی با کیفیت، موضوع دیگری بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و گفت:در این روش تامین سم،بذر و بیمه نمودن کشاورز جز تعهدات دولت است و در قبال آن محصول کشاورزی تولید شده به دولت تحویل داده می‌شود.

دکتر محمد هادی ایمانیه با تاکید بر اهمیت تولید محصول استاندارد و ضرورت توجه به سلامت مصرف کنندگان عنوان کرد: در مسیر تولید محصول باید میزان و نوع سم استفاده شده در تولید محصول کشاورزی با ضابطه مندی در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس داشتن یک برنامه زمانبندی در کاهش میزان سموم قابل استفاده در محصولات کشاورزی را به عنوان یک راهبرد اصلی برای دستگاه های اجرایی دانست و گفت: در برنامه زمانبندی، نقش دستگاه ها مشخص گردد.

وی همچنین بر تهیه یک سند جامع برای کنترل سموم خطر ساز در محصولات کشاورزی به عنوان تکلیف دستگاه اجرایی و ارائه راهکارهای تولید محصولات سالم تاکید کرد.
انتهای پیام/سمیه یگانه

استان فارس بهشت