ششمین کنگرۀ بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی به میزبانی شیراز
ششمین کنگرۀ بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی به میزبانی شیراز

به گزارش پگاه خبر؛به‌مناسبت سالروز شهادت، سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی، پیش نشست ششمین کنگره‌ی بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با موضوع مکتب ادبی شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان عرب ازسوی معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود. موسی عربی، معاون فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز […]

به گزارش پگاه خبر؛به‌مناسبت سالروز شهادت، سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی، پیش نشست ششمین کنگره‌ی بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی با موضوع مکتب ادبی شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان عرب ازسوی معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
موسی عربی، معاون فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز گفت: این نشست که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ترتیب یافته است، به تحلیل و بررسی جریان ادبی شعر پایداری در جهان عربی با تکیه بر کتاب «سلیمان السماء» اختصاص دارد.
مولف کتاب سلیمان السماء گفت: این کتاب حاوی ۱۰۰قطعه شعر و قطعات ادبی شاعران و ادبای جهان عرب از کشور‌های لبنان، یمن، سوریه، عراق، الجزائر و اشعار عربی چندتن از شاعران ایرانی در مدح و سوگ سردار شهید سلیمانی است که دوماه بعد از شهادت سردار، به‌همت او و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ها‌ی دفاع مقدس استان فارس به چاپ رسید.
معاون فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز از حضور دکتر دلال عباس (استاد وناقد ادبی از دانشگاه لبنان)؛ دکتر منیف أحمد حمیدوش (استاد، شاعر وناقد ادبی از سوریه)؛ دکتر سیدفضل‌الله میرقادری (شاعر و استاد دانشگاه شیراز) به‌عنوان سخنرانان این نشست خبر داد.
عربی، ضمن دعوت از همگان برای حضور در این برنامه اعلام کرد: این نشست روز یکشنبه ۱۲آذرماه ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ به‌صورت مجازی از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/farhangi.shirazu/meeting برگزار خواهد شد.
گفتنی‌ست، ششمین کنگرۀ بین‌المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی در قالب زبان‏‌های فارسی، عربی و انگلیسی از شهریورماه سال جاری در شیراز فراخوان داده شده است. این کنگره چندین سال با مرکزیت تهران و در سطح ملی برگزار می‌شد که امسال با کنگرۀ شعر زنان عاشورایی ادغام و به‌صورت بین‌المللی با میزبانی فارس برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر و شرکت در این کنگره می‌توانند به لینک https://fars.navideshahed.com/fa/news/۵۱۶۱۰۹/فراخوان-ششمین-کنگره-بین‌المللی-شعر-ایثار-و-زنان-عاشورایی-ورود-به-صفحه-و-ارسال-آثار مراجعه  کنند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

ششمین کنگرۀ بین‌المللی