بازدید و میزان آمادگی نیروهای اجرایی برای مقابله با حوادث احتمالی
بازدید و میزان آمادگی نیروهای اجرایی برای مقابله با حوادث احتمالی

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در این بازدید با بیان اینکه تاکنون آبگرفتگی و سیلاب خاصی در سطح شهر ایجاد نشده است، افزود: با توجه به گزارشات نیروهای گشتی، گزارشات مردمی به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و رصد میدانی تاکنون آبگرفتی خاصی در شهر ایجاد نشده و تلاش داریم با ادامه […]

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در این بازدید با بیان اینکه تاکنون آبگرفتگی و سیلاب خاصی در سطح شهر ایجاد نشده است، افزود: با توجه به گزارشات نیروهای گشتی، گزارشات مردمی به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و رصد میدانی تاکنون آبگرفتی خاصی در شهر ایجاد نشده و تلاش داریم با ادامه استقرار نیروها و ماشین آلات نیز مشکلی در ادامه بارش باران پیش نیاید.

مهندس اصنافی با اشاره به برگزاری مانور آمادگی مدیریت بحران و مواجهه با برف و باران در آبان ماه سال جاری افزود: این مانور در تمام نقاط شهر به ویژه نقاط خطرآفرین اجرا شد و آمادگی خوبی را با توجه به سناریوهای مختلف بحران در نیروها ایجاد کرد. هم اکنون نیز آمادگی مناسبی در نیروها و ماشین آلات وجود دارد و امیدوارم بارش زمستانه ادامه داشته باشد.

وی در حاشیه بازدید از کانال عبور آب سعدی که طی سالیان گذشته همواره یکی از نقاط حادثه خیز شیراز بوده، افزود: این کانال به صورت دائم لایروبی می شود و هم اکنون نیز برای جلوگیری از آب گرفتگی، یک دستگاه بیل مکانیکی و تعدادی از نیروها در کنار آن مستقر شده اند، اما طی همین چند روز نیز شاهد ریختن زباله در کانال بودیم و ۴۰ کامیون نخاله جدید از کانال در دو سه روز اخیر از این کانال جمع آوری شده است، از این رو از شهروندان خواست تا با رعایت اصول دفع پسماند ضمن همکاری با شهرداری شیراز از وقوع حوادث جلوگیری شود.

مهندس مهدی طاهری رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در بازدید از سطح شهر و نقاط حادثه خیز گفت: کوچه ۱۹ محله سعدی، مدخل و مسیر بسیار مهمی برای گذر آب باران است و متاسفانه در آب گرفتگی ها و سیل های سالیان گذشته منطقه را دچار مشکل کرده بود، از آن بازدید کردیم، آمادگی نیروها و شرایط محل را سنجیدیم.

مهندس طاهری با گلایه از دستگاه های متولی مدیریت بحران در هنگام بارندگی گفت: دستگاه های متولی و مسئول نیز باید در کنار شهرداری به ویژه در مقاطع بالادست شهر همکاری داشته باشند و کمک آنها به شهرداری در کنترل سیلاب ها و بحران ها موثر است.

وی ادامه داد: جلوگیری از وقوع حوادث اقدامی نیست که یک دستگاه مثل شهرداری بتواند به تنهایی آن را انجام دهد بلکه باید همه دستگاه های متولی کمک کنند تا نتیجه مطلوبی عاید شهر و شهروندان شود. اگر یک دستگاه مثل شهرداری حاضر باشد و سایر دستگاه ها حضور نداشته باشند، کار تکمیل نمی شود.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

بازدید و میزان آمادگی