موضوع پدافند غیرعامل وساخت وسازغیرمجازپیگیری می‌شود
موضوع پدافند غیرعامل وساخت وسازغیرمجازپیگیری می‌شود

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی پنج‌شنبه ٩ دی ماه در نشست رؤسای سازمان‌های آتش نشانی کشور بیان کرد: بحث آتش نشانی یکی از دغدغه‌های جدی شهر شیراز است. او با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهری است از جمله مسائلی است که در کلانشهر شیراز به جد دنبال […]

به گزارش پگاه خبر؛سید احسان اصنافی پنج‌شنبه ٩ دی ماه در نشست رؤسای سازمان‌های آتش نشانی کشور بیان کرد: بحث آتش نشانی یکی از دغدغه‌های جدی شهر شیراز است.
او با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهری است از جمله مسائلی است که در کلانشهر شیراز به جد دنبال می‌شود، افزود: دقت نظر مجموعه شهرداری شیراز به دلیل قدمت فعالیت در این حوزه قابل توجه است.
شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شیراز در شمار کلانشهرهایی است که در حوزه پس از پیشگیری و امداد توانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.
اصنافی همچنین یکی از دغدغه‌های جدی سازمان آتش نشانی را تجهیزات ذکر و تصریح کرد که در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان و مجموعه صنعتی شهر، بخشی از این مهم را فراهم کنیم تا بر توان تیم‌های عملیاتی مان در دو حوزه بیفزاییم.
حمید کشتکار، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست بیان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی یکی از سازمان‌های حساس در حوزه فعالیت‌های شهرداری است.
او ادامه داد: کار سخت نیروهای این سازمان بر کسی پوشیده نیست و فعالیت آنها شبانه روزی است.خدمات این سازمان یک خدمات مستمر و در عین حال حساس است و اگر لحظه‌ای غفلت و تاخیر در فعالیت آنها انجام شود چه بسا که یک فاجعه بزرگ رخ می‌دهد.
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری همچنین عملیاتی و به لحظه بودن را یکی از ملزومات فعالیت این سازمان عنوان کرد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز در این نشست به اهمیت و جایگاه آتش نشانی اشاره و با بیان اینکه این موضوع برای آحاد جامعه روشن است و بر کسی پوشیده نیست، گفت: بخش عمده‌ای از آرامش روانی جامعه مرهون زحمات این سازمان و کارکنان آن است.
مسعود زارعی با بیان اینکه بالاترین کاری که انسان می‌تواند انجام دهد، خدمت به همنوع است، تصریح کرد که آتش‌نشانان بالاترین و رفیع ترین جایگاه انسانی را انتخاب کرده‌اند که در سخت ترین و بحرانی‌ترین شرایط به نجات جان انسان‌ها اقدام می‌کنند.
او همچنین خواستار بررسی موضوعاتی چون؛ سرمایه انسانی، تجهیزات، آموزش حرفه‌ای، آموزش همگانی و … در این نشست شد.
این عضو شورای شهر شیراز که معتقد است امکانات و توان، متناسب با ماموریت‌ها نیست، گفت: سوال اینجاست که چه کار باید کرد که با این عدد تناسب ماموریت‌ها به شکل عالی انجام شود.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

موضوع پدافند