خدمات پست بانک موجب رونق اقتصادی در روستاها شده است
خدمات پست بانک موجب رونق اقتصادی در روستاها شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از اقدامات پست بانک استان برای گسترش خدمات در روستاهای استان فارس و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این مناطق تقدیر کرد.

به گزارش پگاه خبر؛مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در دیدار با مدیر شعب و جمعی از همکاران پست بانک استان که به مناسبت سالروز تاسیس پست بانک ایران انجام شد گفت: پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه روستایی کشور خدمات به روز بانکی را به روستاهای استان برده است و این موضوع در پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش هزینه های آنان موثر واقع شده است.
​وی افزود: اکنون اکثر خدمات مالی و بانکی در ۳۰۳ باجه فعال پست بانک در روستاهای فارس در حال ارایه به مردم است و برنامه ایجاد ۳۰ باجه دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰، توسعه خدمات الکترونیک در روستاهای استان را در پی خواهد داشت.
سهرابی با بیان اینکه بر اساس گزارشات به طور متوسط روزانه ۱۳۴ هزار تراکنش بانکی در استان فارس صورت می گیرد، اظهار کرد: پست بانک ایران تاکنون بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال در طرح های اشتغالزایی روستایی استان فارس سرمایه‌گذاری کرده است که این موضوع بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال را در مناطق کم برخوردار استان در پی داشته است و این امر قابل تقدیر است.
فاطمه دهقانی مدیر شعب پست بانک استان فارس نیز از افزایش تعداد دستگاه های خودپرداز پست بانک روستایی استان به ۲۰۶ دستگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۱۳۴۷ پایانه خرید پست بانک (پوز) در روستاهای استان فعال است و برنامه افزایش این پایانه ها در برنامه مدیریت شعب پست بانک استان قرار دارد.
وی در خصوص تسهیلات اعطایی پست بانک استان در روستاهای استان اظهار کرد: در ۹ ماهه ی ابتدای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۲۲۳ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است که ۶۰ درصد این مبلغ در روستاها پرداخت شده است.
دهقانی همچنین میزان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی برای حمایت از اشتغال روستاییان در سال گذشته را مبلغ ۲۳۱ میلیارد ریال عنوان کرد و تسهیلات قرض الحسنه پرداختی در ۹ ماهه ی امسال را نیز ۱۹۶ میلیارد ریال ذکر کرد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

خدمات پست بانک