حمایت شهرداری شیراز از تکنولوژی‌های بومی
حمایت شهرداری شیراز از تکنولوژی‌های بومی

شهردار شیراز و جمعی از مدیران شهری با هیئت مدیره کارخانجات مخابراتی ایران دیدار و در موضوعات هوشمندسازی و ارائه خدمات بصورت الکترونیک گفتگو کردند.

به گزارش پگاه خبر؛مهندس سید احسان اصنافی شهردار شیراز در این نشست با بیان اینکه شهر هوشمند را باید بصورت عملیاتی دنبال کرد، اظهار داشت: یکی از سیاست های ما در دوره چهارم پیگیری عملیاتی شهر هوشمند بود که این دور نیز به جد موضوع را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات در شورای اسلامی شهر شیراز که مباحث تخصصی این حوزه را سیاست گذاری می کند ، اذعان داشت: فیبر نوری ۱۳ کاناله به تمام نقاط حساس شهر رسیده و دیتاسنتر شهرداری در مراحل پایانی می باشد.

به گفته این مقام مسئول در شروع این دوره مانیتورینگ و دیتاماینینگ در فعالیت های شهرداری شیراز سرعت گرفته است.

شهردار شیراز درخصوص مدیریت هوشمند خدمات شهری عنوان کرد: در موضوع مدیریت هوشمند خدمات شهری ظرفیت های خوبی داریم و تلاش می کنیم همه فرآیندها را به سمت هوشمند شدن پیش ببریم.

مهندس اصنافی با اشاره به سیگنالینگ مترو به عنوان یکی از ظرفیت های مهم شهر شیراز تصریح کرد: حفاری تونل خط دو مترو تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به پایان خواهد رسید و عملیات سیگنالینگ این خط آغاز خواهد شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی شهر شیراز و سپس استان فارس بیان داشت: سیاست کلی ما بهره گیری از تکنولوژی های بومی و شرکت های شیرازی می باشد و اگر تکنولوژی مدنظر در شیراز نبود، انتقال تکنولوژی را پیگیری خواهیم کرد به نحوی که قرارداد با یک طرف شیرازی باشد.

شهردار شیراز به موضوع اتوبوس های برقی اشاره کرد و متذکر شد: شهرداری شیراز به موضوع اتوبوس های برقی ورود کرده که با استقبال شرکت های مواجه شده و بنای ما سرمایه گذاری در این زمینه با توجه به محدودیت های سرمایه شهرداری شیراز است.

وی با بیان اینکه دو کارگروه دیجیتالینگ و هوشمندسازی و اتوبوس های برقی تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: برای انجام کارها و اقدامات نیاز به برگزاری جلسات کارشناسی است تا موارد به سمت اجرا و عمل سوق پیدا کرده و مردم اقدامات را در شهر لمس کنند.

شهردار شیراز و هیئت همراه در ادامه از قسمت های مختلف کارخانجات مخابراتی ایران بازدید به عمل آوردند.

در پایان تفاهم‌ نامه همکاری میان شهرداری کلان شهر شیراز و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران با موضوع همکاری و هم افزایی و ارائه تجهیزات، خدمات و محصولات در راستای توسعه فعالیتهای بازرگانی، تامین، تولیدی و توسعه خدمات شهری منعقد شد.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

حمایت شهرداری