معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در اجلاس مدیران صنعت ساختمانی جنوب کشور:دولت در قالب تامین تسهیلات و زمین سعی در تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در اجلاس مدیران صنعت ساختمانی جنوب کشور:دولت در قالب تامین تسهیلات و زمین سعی در تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن دارد

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر محمود رضایی کوچی در اجلاس مدیران صنعت ساختمان کشور اظهار کرد: این اجلاس  به منظور فراهم سازی زمینه های رونق تولید مسکن و هموار شدن مسیر سرمایه‌گذاری در این بخش و هدایت سرمایه گذاران به سمت پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه برگزار می‌شود. رضایی […]

به گزارش پگاه خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر محمود رضایی کوچی در اجلاس مدیران صنعت ساختمان کشور اظهار کرد: این اجلاس  به منظور فراهم سازی زمینه های رونق تولید مسکن و هموار شدن مسیر سرمایه‌گذاری در این بخش و هدایت سرمایه گذاران به سمت پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه برگزار می‌شود.
رضایی کوچی با بیان اینکه  نقطه متمایز و قابل توجه در این اجلاس محوریت بخش خصوصی اعم از تولید کنندگان مصالح ساختمانی سازندگان مجریان مهندسان و به طور کلی حضور همه عناصر درگیر در بخش ساخت و ساز است، عنوان کرد:  در این اجلاس که با حمایت استانداری فارس و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار می‌شود سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه مسکن گرد هم آمده‌اند  تا در یک گفت‌وگوی چند جانبه فرصت‌های موجود در کشور را شناسایی کنند تا همه ظرفیت ها  به میدان عمل بیاید.
در کشور ایران ۲۴.۲ میلیون خانوار زندگی می‌کنند که از این تعداد داریم که در برابر آن ۲۲.۸ میلیون واحد مسکونی وجود دارد  بنابراین با کمبود نزدیک به یک و نیم میلیون واحد مسکونی مواجه هستیم که در صورت اقدام به ساخت این واحدها در حوزه ساخت و ساز تحولی ایجاد خواهد شد.
وی  بررسی فرصت‌ها و چالش‌های طرح اقدام ملی در حوزه مسکن را از سیاست های اصلی دولت در شرایط کنونی کشور دانست و افرود:  بر اساس این سیاست دولت در قالب تامین تسهیلات و زمین سعی در تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن دارد.
رضایی کوچی ادامه داد:  در این طرح مقرر است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف که ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های ناکارآمد و مابقی از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می شود.
معاون استاندار فارس تاکید کرد:  گروه های نیازمند مسکن و دهک های پایین هدف اصلی دولت در این طرح هستند.
بررسی  فرصت های سرمایه گذاری و ساخت و ساز در حوزه گردشگری و سلامت و صدور کالا و خدمات فنی مهندسی و همچنین رونمایی از تمبر مشترک سرمایه‌گذاری ساختمان از دیگر موضوعاتی است که در این اجلاس به ان پرداخته می‌شود.
افزایش سطح ارتباطات و هماهنگی بین مدیران تصمیم سازان حوزه ساختمان جنوب کشور، گسترش مراودات تجاری بین تولید کنندگان، خدمات دهندگان و مصرف کنندگان، امکان‌سنجی تعاملات و سرمایه گذاری های بین المللی و صدور کالا و خدمات فنی مهندسی، عارضه یابی طرح های دولت در حوزه صنعت ساختمان، تعیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ایجاد مشوق ها در بازار مسکن، معرفی طرح ها و پروژه های قابل سرمایه‌گذاری از جمله اهداف این اجلاس بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس به آنها اشاره کرد.
به گفته رضایی کوچی صبح روز دوم  اجلاس برنامه هایی با موضوعات فرصت سرمایه گذاری و حضور در کشورهای عراق و سوریه، صدور کالا و خدمات فنی مهندسی به کشورهای قطر و عمان و افغانستان، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بافت تاریخی شیراز، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر سلامت شیراز،  معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهرداری شیراز  بررسی برگزار می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد  برگزاری  چنین اجلاس هایی  بتواند با فعال‌سازی واحدهای تولیدی و تقویت بازار صنعت و همچنین استاندارد سازی مصالح، فرهیختگان و پیشروان و سرمایه‌گذاران را در میدان عمل حاضر کند.
معاون استاندار فارس تاکید کرد:   با بهره‌گیری از توان  متخصصین بخش‌های خصوصی و برنامه‌ریزان بخش‌های دولتی میتوان  راه‌های مناسب و سازمان یافته را در بحث پروژه های ساختمانی و سرمایه‌گذاری ارائه داده و مناسبات و ساختار قانونمند و هدفداری را با ضریب اطمینان آن برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورد و در نهایت نیز به تامین   مسکن برای متقاصیان دست یافت.