نخستین جشنواره تئاترسردارعشق باهدف بزرگداشت شهیدسردارقاسم سلیمانی
نخستین جشنواره تئاترسردارعشق باهدف بزرگداشت شهیدسردارقاسم سلیمانی

به گزارش پگاه خبر؛نخستین جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق، با هدف بزرگداشت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدا به مرکزیت کلان شهر شیراز و برگزاری همزمانی در شهرستان‌هایی که قطب‌های اصلی هنر تئاتر و نمایش استان فارس هستند برگزار خواهد شد. این جشنواره در چهار گرایش (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی- محیطی، رادیو تئاتر […]

به گزارش پگاه خبر؛نخستین جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق، با هدف بزرگداشت شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدا به مرکزیت کلان شهر شیراز و برگزاری همزمانی در شهرستان‌هایی که قطب‌های اصلی هنر تئاتر و نمایش استان فارس هستند برگزار خواهد شد.
این جشنواره در چهار گرایش (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی- محیطی، رادیو تئاتر و نمایشنامه خوانی) بارویکرد ترویج فرهنگ مردمی بسیج که همانا لشکر مخلص خداوندگار است و نیز شهیدپروری و ارج نهادن به مقام والای شهادت پیش‌بینی شده است.
در قالب برگزاری این جشنواره، یک کارگاه آموزشی (طراحی حرکت) با نام سِرِ سردار با موضوع تئاتر خیابانی مقاومت، بر مبنای تولید آثار این مهم به مدت۲ روز در نظر گرفته شده است.

موضوعات اعلام شده برای این جشنواره شامل این موارد است: نگاهی آزاد و نو به سرگذشت مردمان آزاده ایران زمین از جمله سردار عشق، نگاهی آزاد به زندگی‌نامه سردار عشق، سردار عشق و(بسیجی، دفاع مقدس، شهدا، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و…)، سردار عشق و (ولایت مداری، مردم داری و نسل جوان)، سردار عشق و (امنیت ملی و وحدت ملی)، پاسداشت و زنده نگاه داشتن ارزش‌های شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان.
بخش‌های جشنواره مشتمل بر کشوری، غیر رقابتی و رادیو تئاتر است که حضور هنرمندان گرایش‌ رادیو تئاتر در مدت زمان برگزاری جشنواره در نظر گرفته نشده است و نیز این گرایش به صورت غیر رقابتی (همایش) است و متقاضیان تنها از ورودی جشنواره بهره‌مند خواهند شد.
متقاضیان می‌توانند خواستارحضور در هرچهار بخش باشند. و تعدد آثار ارسالی از یک کارگردان برای شرکت در هر بخش آزاد است و حضور قبلی آثار ارسالی در جشنواره‌های دیگر ممانعت ندارد.
همچنین جشنواره مذکور ارزیابی متن ندارد.
به آثار متقاضی که در بخش مربوط به خود ثبت نام نکرده‌اند، ترتیب اثر داده نخواهد شد و شرکت کنندگان بر اساس تقویم اجرایی اعلام شده می‌بایست فیلم کامل اثر را برای ارزیابی در یک مرحله به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.
متقاضیان در هنگام ثبت نام در جشنواره ملزم هستند مدارک شناسایی، مجوزنویسنده، مترجم و یا ناشر اثر پیشنهادی خود را به آدرس دبیرخانه ارسال کنند. بدون داشتن اصل این مدارک مجوز ارزیابی اثردرهیچ بخشی برای متقاضی صادر نمی‌شود.
پس از اعلام نتایج اولیه هرگونه تغییر در شرایط درخواستی (نام نمایش، تعویض کارگردان، درخواست کارگردان مشترک دیگری و …) تنها با هماهنگی و موافقت دبیرخانه امکان پذیر است.
در صورتی که دو کارگردان به صورت مشترک اثری را به دبیرخانه پیشنهاد دهند هردو باید شرایط عمومی شرکت در جشنواره را رعایت کرده باشند.
دبیرخانه جشنواره اعلام کرده که در هر زمان تناقضی در مدارک ارسالی متقاضی احراز شود، اثر مورد نظر حذف خواهد شد.
تقویم اجرایی جشنواره:(۲۵ دی ماه ۱۴۰۰): آخرین مهلت ثبت نام در دبیرخانه و ارسال فیلم کامل اثر برای ارزیابی. (۱ بهمن ماه ۱۴۰۰): معرفی پذیرفته شدگان.(۵ تا ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ در زمان برگزاری.
تلفن تماس: ۰۷۱۳۲۲۸۱۰۷۱- ۰۹۰۳۱۷۹۴۶۶۵
ایمیل جشنواره: sardar.eshgh.fars@gmail.com
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

نخستین جشنواره تئاترسردارعشق