تغییر رویه در کارکردو شیوه پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرد
تغییر رویه در کارکردو شیوه پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی صورت پذیرد

رییس مجمع نمایندگان فارس در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی زرقان نسبت به تغییر رویه در کارکردها و شیوه پذیرش دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش پگاه خبر؛رییس مجمع نمایندگان فارس در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی زرقان نسبت به تغییر رویه در کارکردها و شیوه پذیرش دانشجویان این دانشگاه تاکید کرد.

علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در معیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان بازدید به عمل آورد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به جایگاه مهم علم و آموزش در کشور به ویژه با تاکید بر نقش آفرینی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در سالیان اخیر در زمینه توسعه و ترویج علوم و فنون گوناگون در کشور و گستردگی‌های جغرافیایی واحدهای این دانشگاه در سطح ایران، اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی کشور و ازجمله این شهرستان نیازمند تغییر رویه در کارکرد‌های علمی و آموزشی و شیوه پذیرش دانشجوست.

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دو دهه اول کار خود توانست مشکلات زیادی از علم و آموزش و حتی اشتغال کشور را حل کند اما امروز وضعیت به گونه‌ای شده که چنین دانشگاهی راهی جز رفتن به سمت و سوی اشتغال و کارآفرینی ندارد.

وی بیان داشت: با این حجم از مشکلات می‌توان در نحوه جذب و پذیرش دانشجو در شهر زرقان که برخوردار از صنایع بسیار است، تصمیماتی نو و متفاوت گرفت تا بتوان از پس هزینه‌های نگاهداری ساختمان‌های آموزشی و خوابگاه‌ها و دیگر مخارج این دانشگاه در این زمان که با کاهش دانشجو مواجه هستید برآیید.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی کشور و استان به عنوان یک ظرفیت مهم و ارزنده در مباحث گوناگون به ویژه در مشاوره دادن به مدیران ارشد و میانی میتوان استفاده کرد و با توجه به شناختی که بنده از این دانشگاه دارم بحمدلله دانشگاه آزاد از اعضای هیات علمی نسبتا جوان و باسواد و پرانرژی و متعهد برخوردار است لذا با توجه به توان و ظرفیت‌های موجود و زیرساخت‌های برخوردار از آن باید یک بازنگری در نحوه اداره کردن و پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد کشور اتفاق بیفتد تا بتواند مثل گذشته فعال باشد و با تغییر رویکردهای مدیریتی، شادابی و پویایی گذشته خودرا بازیابد.

پاک فطرت با قدردانی از روسا، پرسنل و اعضای هیات‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز و خصوصا واحد زرقان، تاکید کرد: نقش و اهمیت توجه به عنصر اقتصاد در دانشگاه آزاد اسلامی را نباید دست کم گرفت و چنین دانشگاهی با این امکانات و ظرفیت‌های علمی می‌تواند مولد کار و اشتغال و آموزش‌دهنده بسیاری از مشاغل عمومی و خدماتی همچون آموزش طب سالمندی و پیراپزشکی و دیگر حرفه‌آموزی‌های مورد نیاز جامعه باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان بر رفع تعارض منافع در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور و از جمله وزارتخانه‌های علوم وتحقیقات و بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: با الگوگیری از روش‌های سپاه و بسیج در مواجهه با مشکلات اجتماعی و بروز بحران‌ها مثل مهار بیماری‌ها و محرومیت‌زدایی و دیگر اقدامات جهادی و انقلابیشان در سطح ملی، دانشگاه آزاد اسلامی هم باید در مواقع لزوم خود را به خوبی نشان داده و حضورش در سطح جامعه موثر، محسوس و مشهود باشد.

گفتنی است در این بازدید که حجت‌الاسلام والمسلمین نریمانی، رییس دفتر مجمع نمایندگان شیراز و زرقان در شهرستان زرقان و تنی چند از مسئولان محلی این شهرستان حضور داشتند؛ محمدرضا قائدی رییس دانشگاه آزاد اسلامی فارس و رییس واحد زرقان به بیان پاره‌ای از مسائل دانشگاه آزاد کشور، استان و زرقان و چالش‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله عدم برخورداری اعضای هیات علمی این دانشگاه از امتیازات مالی و اداری نظیر اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی و کمبود دانشجو در این مراکز مطالبی را بیان داشتند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

تغییر رویه