پتروشیمی فارس به کار دانش بنیان هدایت و به جایگاه واقعی خود برسد
پتروشیمی فارس به کار دانش بنیان هدایت و به جایگاه واقعی خود برسد

آیت الله دژکام گفت:مراکز پتروشیمی فارس باید توسعه یابد و مصوباتی داشته ایم که مورد کم لطفی قرار گرفته و جایگاه فارس در حوزه پتروشیمی باید به کار دانش بنیان بیشتری هدایت شود و به جایگاه واقعی خود برسد.

به گزارش پگاه خبر؛آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس،امروز (جمعه ۳ دی) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: نیت مشرکان برای انجام هیچ کاری، خالص نیست اما گاهی برخی افراد به بهانه اخلاص کار دست خودشان می دهند.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: شیطان به خدا سجده می کرد اما مطیع امر و فرمان خدا نبود و برخی افراد نیز برای خدا کار می کنند اما از ولی خدا اطاعت نمی کنند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که اگر فردی ولایت امام علی (ع) را نپذیرد اما نماز بخواند، خدای متعال، نماز وی را نمی پذیرد چون مطیع امر خدا نبوده است.
وی با اشاره به لزوم توجه به اطاعت از ولی امر عنوان کرد: معرفت خدا وقتی تکمیل می شود که انسان، فردی را که خدا به اطاعت ایشان امر کرده است را بشناسد و منکر ولی خدا نباشد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: توحید در حاکمیت را باید قبول داشت که حاکمیت از آن خداست و اگر فردی در کنار خدای متعال، فرد دیگری را در حاکمیت خدا در نظر بگیرد مشرک است و حاکم باید از جانب خدا تعیین شده باشد و لازم است امام زمان خود را بشناسیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بزرگی گناه خودکشی عنوان کرد: اگر فردی اوقاتش تلخ باشد و دست به خودکشی بزند گناه بزرگی کرده و نباید کوچک شمرده شود، زیرا خدای متعال خودکشی را گناه بزرگی دانسته است.
امام جمعه شیراز افزود: گناه خود را به دیگران نسبت دادن نیز گناه بزرگی است و باید همواره بدانیم که خدای بزرگ بر تمام اعمال ما حاضر و ناظر است.
آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: امروز سالگرد عملیات «کربلای ۴» است که در تاریخ دفاع مقدس ما حالت تراژدی گونه دارد و عزیزان ما خود را به دل «اروند» زدند و موانع دشمن را از جلوی راه خود در این عملیات برداشتند.
وی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) ادامه داد: این کارها حتی به خیال دشمنان ما نمی آمد که از عهده رزمندگان اسلام بر بیاد و خیانتی باعث شد که دشمن متوجه این اقدام شود و شمار فراوانی از این رزمندگان به شهادت برسند و امروز استان فارس یادواره این شهدا را در کنار اروند گرامی داشته است.
نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: ۸ دی به نام روز صنعت پتروشیمی نامگذاری شده است و پتروشیمی در فارس سابقه طولانی دارد و مادر پتروشیمی های جنوب کشور، پتروشیمی استان فارس است و مجموعه علمی و نخبگانی فارس یک خدمت در این خصوص به تمام کشور توانسته است عرضه کند.
آیت الله دژکام تصریح کرد: جلوداری حرکت علمی برای فارس باید باقی بماند و دانشگاه شیراز و سایر دانشگاه های فارس به تقویت و حمایت نیاز دارند و عدم توجه به ظرفیت ها و نیازهای فارس باید به همت وزیر علوم و سایر مسئولان رفع شود و قطب بودن فارس از نظر علمی مورد توجه داشته باشد.
وی افزود: مراکز پتروشیمی فارس باید توسعه یابد و مصوباتی داشته ایم که مورد کم لطفی قرار گرفته و جایگاه فارس در حوزه پتروشیمی باید به کار دانش بنیان بیشتری هدایت شود و به جایگاه واقعی خود برسد.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: ۹ دی و روز «بصیرت» را نیز پیش رو داریم و بصیرت یعنی حجت خدا را بشناسیم و راه را گم نکنیم و امروز مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، چراغ روشن و فروزنده ولایت است که باید در شناخت امام خود بصیرت داشته باشیم.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در خصوص برخی یاوه گویی هایی رژیم صهیونیستی باید بگوییم که دوره بزن در رو تمام شده است و رژیم صهیونیستی در نهایت نابود خواهد شد و نگاه به مرزهای مقدس جمهوری اسلامی را باید برای خود ممنوع بداند.
آیت الله دژکام با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ گفت: این بودجه اکنون در مجلس است و معتقدیم بودجه باید برای تمام مردم کشور عادلانه تقسیم شود و عدالت مورد تقویت اخوت و برادری می شود و از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی تلاش برای اختصاص بودجه عادلانه برای فارس است.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

پتروشیمی