مجموعه سلامت برای مقابله باسویه امیکرون آمادگی لازم دارند
مجموعه سلامت برای مقابله باسویه امیکرون آمادگی لازم دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تشدید فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان با هدف تقویت برنامه‌های پیشگیری و شناسایی بیماران خبر داد.

به گزارش پگاه خبر؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام خطر مواجهه با موج جدید کرونا در اثر شیوع سویه امیکرون و آماده باش مجموعه سلامت برای مقابله با آن، از تشدید فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان با هدف تقویت برنامه‌های پیشگیری و شناسایی بیماران خبر داد.
دکتر سید وحید حسینی با اعلام اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه‌های عملیاتی مقابله با سویه جدید امیکرون در مجموعه سلامت استان پیش بینی شده است، گفت: قدرت سرایت پذیری امیکرون بسیار بالاست و افراد دارای علائم لازم است هر چه سریعتر به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند تا از گسترش چرخه‌های انتقال این بیماری پیشگیری شود.
او با تاکید بر اینکه ماسک زدن همچنان از ابتلای افراد به بیماری پیشگیری می‌کند، از مردم خواست تا از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.
این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس از افرادی که نوبت دُز سوم آنان فرا رسیده نیز خواست تا هر چه سریع‌تر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند تا ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهیم و افزود: با وجود آمار‌های پایین کرونا در شرایط کنونی، ورود سویه جدید بیماری، نگرانی‌ها را افزایش داده و لازم است نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، پایبندی جدی داشته باشیم.
دکتر حسینی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای دسترسی مناسب مردم استان به مراکز واکسیناسیون در فارس مهیا شده است، اعلام کرد: افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از تزریق واکسن آن‌ها (انواع واکسن) گذشته است نیز می‌توانند برای دریافت واکسن نوبت دُز سوم خود به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.
انتهای پیام/ابراهیم عباسی

مجموعه سلامت